Contact Werk en inkomen
Hier leest u hoe u contact kunt opnemen met de gemeente over werk en inkomen.
De locaties van Werk en inkomen zijn open van 9.00 uur tot 16.30 uur. U kunt hier zonder afspraak terecht. De gemeente vraagt u om alleen langs te komen als het niet anders kan. Blijft u thuis als u verkouden bent, hoest, koorts en/of keelpijn heeft. Neem dan telefonisch contact met ons op.

Inkomenszekerheid
We doen ons best om zo snel mogelijk te een beslissing over uw aanvraag te nemen. Zekerheid over uw inkomen is nu het allerbelangrijkste.
Heeft u meteen hulp nodig?
Als u in plotselinge geldnood zit en geen boodschappen meer kunt doen mag u een voorschot broodnood aanvragen.
Ondernemer of zzp’er ?
Wilt u een afspraak maken met een specialist? Of heeft u een andere vraag?
Op de pagina Regionaal Bureau Zelfstandigen vind u het contactformulier.
Telefonisch
Met algemene vragen belt u naar 14 010.
Heeft u een vraag over uw eigen situatie? Zoals bijvoorbeeld over de hoogte van uw uitkering of het verzetten van een afspraak? Bel of mail dan met uw contactpersoon van Werk en inkomen. Heeft u geen contactpersoon? Bel dan naar 14 010.
Let op: vanuit het buitenland kunt u 14 010 niet bereiken. Belt u dan met +31 10 267 16 25.
Openingstijden locaties Werk en inkomen
- Locatie Centrum
Open van 9.00 uur tot 17.00 uur (let op: de balies sluiten om 16.30 uur).
Adres: Coolsingel 40, (ingang aan de zijkant stadhuis) 3011 AD Rotterdam - Locatie IJsselmonde
Open van 9.00 uur tot 17.00 uur (let op: de balies sluiten om 16.30 uur).
Adres: Herenwaard 23, 3078 KJ Rotterdam - Jongerenloket: voor jongeren onder de 27 jaar
Kijk voor openingstijden op de pagina Jongerenloket.
Adres: Coolsingel 40, (ingang aan de zijkant stadhuis) 3011 AD Rotterdam - Werk- en ontwikkelcentrum (WerkLoont)
Alleen op uitnodiging.
Adres: Looiershof 1 (ingang Werk), 3024 CZ Rotterdam
Het team Klachten Werk en inkomen van de gemeente Rotterdam behandelt meldingen over bijstandsuitkeringen. Doordat we meldingen binnen de eigen organisatie behandelen kunnen we sneller antwoorden en de dienstverlening verbeteren. Bent u niet tevreden over de dienstverlening of service? Of moet u bijvoorbeeld lang wachten op bericht over uw uitkering? Dan kunt u een klacht indienen.
De Cliëntenraad W&I is een onafhankelijk adviesorgaan. De Cliëntenraad zet zich in voor de belangen van alle Rotterdammers die een uitkering krijgen van de gemeente Rotterdam.
U kunt ons bereiken via clientenraad@gmail.com. Link opent een externe pagina of telefoonnummer 06 288 247 06.
Uw contact met ons is altijd vertrouwelijk.
Denkt u dat iemand fraudeert met uitkeringsgeld? U kunt uw vermoeden op verschillende manieren melden bij de gemeente.
Kijkt u hiervoor op de pagina over fraude. De gemeente gaat vertrouwelijk om met uw informatie.