Ga naar de hoofdinhoud

Leestijd: 2 min

Toegankelijkheid

Gemeente Rotterdam wil dat deze website door iedereen te gebruiken, begrijpen en bedienen is, dus ook door slechtzienden, blinden, slechthorenden, doven en personen met een andere beperking. Daarom werken we hard aan de toegankelijkheid van deze website in samenwerking met specialisten op dit gebied.

Deze verklaring is opgesteld op de live-datum van deze website; 14 december 2022 en geldt voor de website: Rotterdam.nl.  Omdat deze website nieuw is, wordt het onderzoek naar toegankelijkheid uitgevoerd vanaf 15 december 2022. De score van het onderzoek en de verklaring zal zo snel mogelijk op deze pagina te vinden zijn. 

Toegankelijkheidsverklaring

Ons doel is dat onze digitale informatie en dienstverlening toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk mensen. Ook als ze een beperking of bepaalde voorkeuren hebben. Wanneer het nieuwe onderzoek is uitgevoerd, kunt u hier vinden hoe toegankelijk deze website is. Dan vermelden wij ook welke maatregelen wij nemen om aan onze plicht te voldoen. 

Deze inhoud valt buiten de wetgeving:

  • De inhoud van kaartenmateriaal;
  • Live-video zoals de gemeenteraad.

Wilt u meer informatie over een van onze andere websites? Op de webpagina toegankelijkheidsverklaringen vindt u een overzicht van al onze websites met een link naar de verklaringen.

Probleem met de toegankelijkheid?

Heeft u opmerkingen of ervaart u toegankelijkheidsproblemen op onze website? Laat het ons dan weten. Neem contact op met de redactie via cpr@rotterdam.nl.

Bent u niet tevreden over onze digitale dienstverlening via de website, kijkt u dan op onze webpagina klachten over de gemeente.

Wat kunt u dan van ons verwachten?

  • Binnen 5 werkdagen krijgt u een eerste bericht.
  • Na uiterlijk 4 weken geeft de gemeente een inhoudelijke reactie.

Klacht

Bent u niet tevreden met de manier waarop uw klacht is behandeld? Of hebben we niet op tijd gereageerd? Dan kunt u contact opnemen met de Nationale Ombudsman.