U kunt de Vraagwijzer telefonisch bereiken via 14 010 of als u een buitenlands abonnement/provider heeft via +31 10 267 16 25.
Hoe u de Vraagwijzer nog meer kan bereiken, staat hieronder.
Landelijk is het per 1 december verplicht een mondkapje te dragen in publieke binnenruimtes, dit geldt ook voor de publiekslocaties van de gemeente Rotterdam. Komt u zonder mondkapje, dan krijgt u deze gratis bij binnenkomst aangeboden.
Zonder mondkapje wordt u niet toegelaten. Draag het mondkapje als u in de locatie loopt en in de wachtruimte zit. Ook met het mondkapje op blijft 1,5 meter afstand de regel. Let op: een spatscherm (face shield) is volgens de Rijksoverheid geen vervanging voor een stoffen mondkapje in een publieke binnenruimte.
De mondkapjesplicht geldt niet als u door een beperking of chronische ziekte geen mondkapje kunt dragen of opzetten. Ook kinderen tot en met 12 jaar hoeven geen mondkapje op.
Sommige mensen hebben een grotere kans om ernstig ziek te worden door het nieuwe coronavirus dan anderen. Valt u binnen deze risicogroep? Bel dan naar het telefoonnummer 14 010 om een afspraak te maken. Er zijn verschillende mogelijkheden.
De balies van de Vraagwijzers in Rotterdam zijn geopend. Maar stel uw bezoek uit bij hoesten, keelpijn, neusverkoudheid of koorts!
Heeft u vragen of problemen en komt u er zelf niet uit? Dan kunt u terecht bij de Vraagwijzer, een gratis loket van de gemeente Rotterdam. Bijvoorbeeld met administratie, opvoeding, juridische kwesties, vragen over uw gezondheid of over geld.
Medewerkers van de Vraagwijzer zoeken samen met u naar oplossingen. Is het nodig, dan verwijst de Vraagwijzer u naar andere organisaties in de wijk. Bijvoorbeeld het wijkteam, de Kredietbank of een hulpverlener van een zorgorganisatie.
Kijk op de kaart hieronder voor de adressen en openingstijden (klik op een Vraagwijzer in uw gebied). Onderaan deze pagina vindt u ook een lijst met Vraagwijzers per gebied.
Ziet u de kaart niet meteen? Klik dan op 'accepteer cookies'.
Twijfelt u of de Vraagwijzer de goede plek is voor uw vraag? Met de Wegwijzer zorg en hulp weet u in een paar klikken waar u het beste uw vraag kunt stellen. Accepteer de cookies hieronder en bekijk het filmpje om te zien hoe de Wegwijzer zorg en hulp werkt.
De Vraagwijzer is een loket waar u langs kunt voor informatie en advies. Er zijn veertien Vraagwijzers verdeeld over de stad.
De Vraagwijzer is er voor alle Rotterdammers met een vraag over bijvoorbeeld zorg, geld, wonen, vervoer of juridische zaken.
U kunt vragen stellen over bijvoorbeeld:
U hoeft niets mee te nemen. Medewerkers van de Vraagwijzer kunnen u wel beter helpen als u de volgende dingen meeneemt:
U kunt tijdens de spreekuren langskomen bij de Vraagwijzer bij u in de buurt. U kunt ook online een afspraak maken of via het telefoonnummer 14 010.
Bij de Vraagwijzer werken medewerkers die u informatie en advies kunnen geven. Er werken Vraagwijzerconsulenten, Wmo-adviseurs en Sociaal Raadslieden.
Een medewerker van de Vraagwijzer zoekt samen met u naar oplossingen voor uw probleem of vraag. Is het nodig, dan verwijst de medewerker u door naar het wijkteam, de Kredietbank of de Sociaal Raadslieden.