Sociaal raadslieden
U kunt bezwaar maken als u zich oneerlijk behandeld voelt. Door de huisbaas, de belastingdienst of door de gemeente. Ook als u dit niet zelf kan opschrijven.
De Vraagwijzer van de gemeente helpt Rotterdammers met het opstellen van een bezwaarschrift of brief.
Hieronder leest u hoe dit werkt in 3 stappen
- U krijgt een brief en bent het niet eens met wat er staat. U wil dit op de juiste manier laten weten aan de afzender. Denk aan een van deze situaties:
- Als u het niet eens bent met een besluit van de huisbaas om u uit huis te zetten.
- Of u begrijpt de brief van de schuldeiser of deurwaarder niet.
- U vindt de huurverhoging niet terecht.
- Of u krijgt een boete van de gemeente.
- Uw uitkering wordt gekort. - Kom dan zo snel mogelijk tussen 9.00 en 12.00 uur naar de Vraagwijzer in uw buurt. Of bel naar telefoonnummer 14 010 en vraag naar de Vraagwijzer. U kunt ook een afspraak maken via de pagina Vraagwijzer. Onderaan deze pagina vindt u de adressen van alle 14 Vraagwijzers.
- Een medewerker luistert naar uw verhaal en maakt zo nodig een afspraak met één van de sociaal raadslieden voor u. Een sociaal raadsman of -vrouw heeft verstand van wetten en regels over werken, wonen, uitkering, toeslagen en onderwijs. U krijgt advies of hulp bij het schrijven van uw reactie.
U staat er niet alleen voor!
Meer informatie
Heeft u een vraag voor de sociaal raadslieden? Neem dan contact op via het contactformulier of bel naar 14 010. U kunt ook binnenlopen bij een Vraagwijzer bij u in de buurt.