Ga naar de hoofdinhoud

Leestijd: 2 min

Sociaal raadslieden

U kunt bezwaar maken als u zich oneerlijk behandeld voelt. Door de huisbaas, de belastingdienst of door de gemeente. Ook als u dit niet zelf kan opschrijven.

De Vraagwijzer van de gemeente helpt Rotterdammers met het opstellen van een bezwaarschrift of brief.

Hieronder leest u hoe dit werkt in 3 stappen

  1. U krijgt een brief en bent het niet eens met wat er staat. U wil dit op de juiste manier laten weten aan de afzender. Denk aan een van deze situaties:

    - Als u het niet eens bent met een besluit van de huisbaas om u uit huis te zetten.
    - Of u begrijpt de brief van de schuldeiser of deurwaarder niet.
    - U vindt de huurverhoging niet terecht.
    - Of u krijgt een boete van de gemeente.
    - Uw uitkering wordt gekort.

  2. Kom dan zo snel mogelijk tussen 9.00 en 12.00 uur naar de Vraagwijzer in uw buurt. Of bel naar telefoonnummer 14 010 en vraag naar de Vraagwijzer. U kunt ook een afspraak maken via de pagina Vraagwijzer. Onderaan deze pagina vindt u de adressen van alle 14 Vraagwijzers.
  3. Een medewerker luistert naar uw verhaal en maakt zo nodig een afspraak met één van de sociaal raadslieden voor u. Een sociaal raadsman of -vrouw heeft verstand van wetten en regels over werken, wonen, uitkering, toeslagen en onderwijs. U krijgt advies of hulp bij het schrijven van uw reactie.

U staat er niet alleen voor!

Meer informatie

Heeft u een vraag voor de sociaal raadslieden? Neem dan contact op via het contactformulier of bel naar 14 010. U kunt ook binnenlopen bij een Vraagwijzer bij u in de buurt.