Vraag stellen over zorg of hulp
Hebt u niemand die u kan helpen en hebt u professionele hulp nodig? Of zorg? De gemeente helpt bij het vinden van de juiste zorg of hulp.
Stel uw vraag
Wilt u uw vraag online stellen? Log in met DigiD via de knop 'Hulpvraag stellen'.
Of kom langs bij een speciaal loket: de Vraagwijzer.
Er is altijd een Vraagwijzer bij u in de buurt.
Voor wie is het
Elke Rotterdammer kan een vraag stellen over zorg of hulp, bijvoorbeeld over:
- psychische problemen
- problemen met geld
- juridische problemen (problemen over wettelijke regels)
- verslaving
- ouderenhulp
- huishoudelijke hulp
Maar ook als u een ander probleem heeft, kunt u een vraag stellen.
Voor volwassenen tot en met 26 jaar
Kom in de volgende gevallen naar het Jongerenloket:
- Je vindt naar school gaan moeilijk.
- Het lukt je niet om een baan te vinden.
- Je hebt geen vaste plek om te wonen.
- Je hebt geen geld genoeg om van te leven.
Zorg of hulp vragen voor iemand anders
Wilt u hulp of zorg vragen voor iemand anders dan uzelf? Bel 14 010.
Hoelang duurt het
De gemeente probeert uw hulpvraag in 5 werkdagen te beantwoorden.
Soms duurt het iets langer.
Hoe staat het met mijn aanvraag?
Als u uw zorgvraag online heeft gesteld, kunt u lezen hoe ver het staat.
Dat kan in het Digitaal Loket. Link opent een externe pagina. Hiervoor hebt u DigiD nodig.
Als u online uw hulpvraag stelt, krijgt u direct een bericht terug.
In dat bericht staat dat de gemeente uw vraag heeft ontvangen.
De gemeente neemt 2 werkdagen daarna contact met u op.
Contact
Hebt u vragen, bel dan naar 14 010.