Ga naar de hoofdinhoud

Leestijd: 2 min

Vraag stellen over zorg of hulp

Hebt u niemand die u kan helpen en hebt u professionele hulp nodig? Of zorg? De gemeente helpt bij het vinden van de juiste zorg of hulp.

Stel uw vraag

Wilt u uw vraag online stellen? Log in met DigiD via de knop 'Hulpvraag stellen'.

Of kom langs bij een speciaal loket: de Vraagwijzer.
Er is altijd een Vraagwijzer bij u in de buurt.

Voor wie is het

Elke Rotterdammer kan een vraag stellen over zorg of hulp, bijvoorbeeld over:

  • psychische problemen
  • problemen met geld
  • juridische problemen (problemen over wettelijke regels)
  • verslaving
  • ouderenhulp
  • huishoudelijke hulp

Maar ook als u een ander probleem heeft, kunt u een vraag stellen.

Voor volwassenen tot en met 26 jaar

Kom in de volgende gevallen naar het Jongerenloket:

  • Je vindt naar school gaan moeilijk.
  • Het lukt je niet om een baan te vinden.
  • Je hebt geen vaste plek om te wonen.
  • Je hebt geen geld genoeg om van te leven.

Zorg of hulp vragen voor iemand anders

Wilt u hulp of zorg vragen voor iemand anders dan uzelf? Bel 14 010.

Hoelang duurt het

De gemeente probeert uw hulpvraag in 5 werkdagen te beantwoorden.
Soms duurt het iets langer.

Hoe staat het met mijn aanvraag?

Als u uw zorgvraag online heeft gesteld, kunt u lezen hoe ver het staat.
Dat kan in het Digitaal Loket. Link opent een externe pagina. Hiervoor hebt u DigiD nodig.

Als u online uw hulpvraag stelt, krijgt u direct een bericht terug.
In dat bericht staat dat de gemeente uw vraag heeft ontvangen.
De gemeente neemt 2 werkdagen daarna contact met u op.

Contact

Hebt u vragen, bel dan naar 14 010.