Toeslagenaffaire
Gepubliceerd op: 02-06-2021
Geprint op: 15-01-2022
https://www.rotterdam.nl/bestuur-organisatie/toeslagenaffaire/
Ga naar de hoofdinhoud

Het Informatiepunt Toeslagenaffaire 010 is er voor Rotterdamse gedupeerden van de kinderopvangtoeslagenaffaire. Dit informatiepunt helpt u verder met vragen die u kunt hebben als Rotterdamse gedupeerde.

Het Informatiepunt Toeslagenaffaire 010 is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 uur tot 17.00 uur, telefoon 010 - 267 00 01. Of stuur een e-mail naar infopunttoeslagen010@rotterdam.nl.

Gedupeerd door de toeslagenaffaire? Geef uw private schulden door

Bent u een erkend gedupeerde ouder of gedupeerde toeslagpartner van de kinderopvang toeslagaffaire? Geef dan uw private schulden door aan Sociale Banken Nederland (SBN).

Brieven

Hieronder vindt u alle brieven over de toeslagenaffaire die de gemeente tot nu toe gestuurd heeft. Als u doorklikt vindt u daar de brief in verschillende talen.

Betaalpauze

De gemeente Rotterdam wil u als gedupeerde van de toeslagenaffaire graag helpen met een betaalpauze voor uw schulden. U leest in deze brief wat we voor u doen

Betaalpauze - Verhuisd

De gemeente wil u als gedupeerde helpen met een betaalpauze. Mogelijk bent u verhuisd en heeft u nog schulden bij de gemeente. U leest hier wat we voor u kunnen doen.

Kwijtschelding

De Belastingdienst heeft bepaald dat u gedupeerde bent van de toeslagenaffaire. De gemeente bekijkt welke schulden kwijtgescholden worden. U leest hier wat we voor u doen.

Kwijtschelding Kredietbank

U heeft een brief gekregen van de Kredietbank Rotterdam waarin staat dat uw schulden kwijtgescholden zijn. U leest in deze brief wat we voor u doen.

Kwijtschelding duurt langer

U heeft een brief gekregen van de gemeente over welke van uw schulden kwijtgescholden worden. Het versturen van de besluiten hierover duurt langer. U leest in deze brief wat we voor u doen.

Kwijtschelding afgerond

De gemeente uw schulden bij de gemeente Rotterdam die u niet meer hoeft te betalen, helemaal kwijtgescholden. U leest in deze brief die u heeft gekregen meer over wat u eventueel nog wel moet betalen.

De brief die ik heb gekregen staat niet (meer) op deze pagina

Het kan voorkomen dat de brief die u heeft gekregen er niet bij staat. Dat komt omdat wij onze brieven steeds vernieuwen. Bekijk alle brieven.

Klachten?

U kunt uw klacht over de gang van zaken indienen via de pagina Klacht indienen. Wilt u op het digitale formulier aangeven dat u een gedupeerde bent van de toeslagenaffaire? Uw klacht wordt dan zo snel mogelijk opgepakt door een klachtenfunctionaris die zich speciaal met de toeslagenaffaire bezighoudt.

De klachtenfunctionaris kan ook contact met u opnemen. Wilt u in dat geval uw contactgegevens via een persoonlijk bericht aan ons kenbaar maken?

Privacy

Gemeente Rotterdam verwerkt veel persoonsgegevens. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) geeft hiervoor regels. Persoonsgegevens vertellen iets over u. Het zijn gegevens die de gemeente in verband kan brengen met u. Het gaat bijvoorbeeld om uw naam, telefoonnummer of e-mailadres, maar ook het IP-adres van uw computer of uw burgerservicenummer (BSN). Op de link hieronder vindt u meer informatie over hoe wij als gemeente omgaan met uw privacy en gegevens.