Spring naar het artikel

In een stadswinkel kunt u tijdens de openingstijden producten aanvragen die niet online verkrijgbaar zijn.

Op de pagina Loket vindt u een overzicht van alle producten die u digitaal met uw DigiD of eHerkenning kunt aanvragen. Sommige producten kunt u niet online aanvragen zoals geboorteaangifte of een eerste vestiging. Hiervoor moet u een afspraak maken.

Let op: u kunt van maandag t/m vrijdag van 10.00-15.00 uur zonder afspraak langskomen in de stadswinkel. De stadswinkels hebben afwijkende openingstijden. Dit betekent dat zij niet allemaal iedere dag van 10.00-15.00 uur open zijn. Bekijk daarom eerst de openingstijden op onderstaande pagina's voordat u van de vrije inloop gebruik maakt:

Bezoekers met afspraak hebben voorrang

U moet er verder rekening mee houden dat bezoekers met afspraak voorrang hebben. Hierdoor kunnen de wachttijden voor mensen zonder afspraak langer zijn dan voor diegenen die wel een afspraak hebben. Wij adviseren u daarom aan een afspraak te maken via de pagina loket

Zonder afspraak langskomen geldt alléén voor de volgende producten:

  • Paspoort (ook: spoedaanvraag, bij vermissing)
  • Zakenpaspoort
  • Tweede paspoort
  • Identiteitskaart (ook: spoedaanvraag, bij vermissing)
  • Rijbewijs (ook: omwisseling, spoedaanvraag, bij vermissing)
  • Verklaring omtrent het gedrag
  • Legalisatie handtekening
  • Garantverklaring

Tijdens de openingstijden van de stadswinkels kunt u altijd terecht voor het afhalen van een reisdocument en rijbewijs en het kopen van de Eigen verklaring.

Vliegende Brigade

Bent u aan huis gebonden door ziekte, invaliditeit of andere omstandigheden? U kunt dan gebruikmaken van de Vliegende Brigade van de gemeente Rotterdam. U belt 14 010 voor het maken van een afspraak met een medewerker van de Vliegende Brigade.

Gemeentelijke dienstverlening naar 14 locaties

De gemeentelijke dienstverlening bestaande uit onder andere de Stadswinkels, Werkpleinen, Vraagwijzers en het Jongerenloket is nu nog verdeeld over vele locaties door de hele stad. Om de Rotterdammer beter van dienst te kunnen zijn, is de gemeente in 2016 gestart met het bij elkaar brengen van deze producten en diensten, zodat er in 2018 veertien locaties zijn waar deze diensten samen in opgaan.

Bekijk de pagina Dienstverlening naar 14 locaties voor meer informatie.
Bekijk op de kaart hieronder waar de dichtsbijzijnde Stadwinkel zich bevindt.