Contact over werk en inkomen
Gepubliceerd op: 28-03-2017
Geprint op: 18-08-2019
https://www.rotterdam.nl/werken-leren/contact-werk-en-inkomen/
Spring naar het artikel
Foto: René Castelijn

Heeft u een vraag over uw uitkering? Ontvangt u geen bijstandsuitkering en bent u op zoek naar werk? Of heeft u een andere vraag?

Op onderstaande manieren kunt u contact opnemen met de gemeente over werk en inkomen.

Telefonisch

Met algemene vragen belt u naar 14 010. Dan krijgt u meestal direct antwoord. Gaat de vraag bijvoorbeeld over de hoogte van uw uitkering of het verzetten van een afspraak? Dan verbindt de medewerker van 14 010 u door met het serviceteam. Als medewerkers van het serviceteam uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, maken zij een terugbelafspraak met het team dat uw vraag kan beantwoorden. Een medewerker van dit team belt u uiterlijk de volgende werkdag voor 17.00 uur terug.

Let op: vanuit het buitenland kunt u 14 010 niet bereiken. Belt u dan met +31 10 267 16 25.

Mail

Stuurt u een vraag over uw uitkering per e-mail naar de gemeente? Gebruik het e-mailadres dat rechts bovenin op uw uitkeringsspecificatie staat. Let op: dit kan een ander e-mailadres zijn dan u gewend bent.

Bezoekadressen

  • Woont u in Rotterdam Zuid, Hoogvliet, Pernis, Rozenburg of Vondelingenplaat? Dan kunt u met uw vragen over werk terecht bij locatie IJsselmonde. Het adres is Herenwaard 23.
  • Woont u in Rotterdam Noord, West, Oost of Centrum? Ga dan met vragen over werk naar locatie Coolsingel. Het adres is Coolsingel 40.

Deze locaties zijn open van maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 16.30 uur. De locaties zijn telefonisch niet bereikbaar. Neem voor vragen contact op met 14 010.

Werk & Ontwikkel Centrum

Heeft u vragen over werk of wilt u in contact komen met werkgevers? Kom dan langs bij het Werk & Ontwikkel Centrum. Het adres is Looiershof 1. U kunt zich hier verder ontwikkelen en hierdoor een baan vinden. U kunt ook mailen naar accountteamwi@rotterdam.nl of bellen met 14 010.

Met vragen over uw uitkering kunt u contact opnemen met uw inkomensconsulent. Het e-mailadres staat op de brieven die u van de gemeente ontvangt. Dit mailadres kunt u ook gebruiken als u een persoonlijk gesprek met uw inkomensconsulent wilt aanvragen.

Adres:
Librijesteeg 2
3011HN  Rotterdam

Postadres:
Postbus 1024
3000BA  Rotterdam

Is naar school gaan of werk vinden bijvoorbeeld lastig voor je? Of heb je geen slaapplek, ook niet binnen je netwerk? Heb je niet genoeg geld om voor jezelf te kunnen zorgen? Kom je er alleen niet meer uit? Dan ben je van 18 tot en met 26 jaar welkom bij het Jongerenloket.

Samen bespreken we wat jij kunt doen om aan je toekomst te werken. Jouw talenten staan hierbij voorop.

Adres:
Coolsingel 40 (ingang aan de zijkant stadhuis)
3011 AD Rotterdam

E-mail info@jongerenloket.rotterdam.nl

Postadres:
Postbus 70014
3000KS Rotterdam

VraagWijzer

Heeft u vragen of problemen, bijvoorbeeld met ingewikkelde brieven, juridische kwesties, uw gezondheid of met geld? En komt u er zelf niet uit? Dan kunt u terecht bij een van de VraagWijzers in de stad.

Gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding

Vanaf 1 augustus 2019 geldt in overheidsgebouwen een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding. Het gaat bijvoorbeeld om een integraalhelm, een bivakmuts, een boerka of een nikab. Daarom mag u met gezichtsbedekkende kleding onze locaties niet in. Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid.

Meldpunt Klachten Werk en inkomen

De afdeling Klachten Werk en inkomen van de gemeente Rotterdam behandelt meldingen over (bijstands-)uitkeringen. Door meldingen binnen de eigen organisatie te behandelen kunnen we sneller antwoorden en de dienstverlening verbeteren. Bent u niet tevreden over de dienstverlening of service? Of moet u bijvoorbeeld lang wachten op bericht over uw uitkering? Dan kunt u een klacht indienen.

Cliëntenraad Werk en inkomen Rotterdam

De Cliëntenraad Werk en inkomen Rotterdam is een onafhankelijk adviesorgaan en zet zich in voor belangenbehartiging van alle Rotterdammers, die een uitkering van de gemeente Rotterdam ontvangen. Meer informatie over de Cliëntenraad W&I en wat zij voor u betekenen leest u op de pagina van de Cliëntenraad

Bijstandsfraude melden

Denkt u dat iemand fraudeert met uitkeringsgeld? U kunt deze fraude of het vermoeden daarvan op verschillende manieren melden bij de gemeente. Kijkt u hiervoor op de pagina over fraude. De gemeente gaat vertrouwelijk om met uw informatie. 

Meer informatie

Gemeente Rotterdam vindt het belangrijk u juiste, volledige en actuele informatie te bieden. Omdat we dit niet altijd kunnen garanderen, kunt u geen rechten aan deze informatie ontlenen. Wilt u meer weten? Neemt u dan contact met ons op.