Aanmelden parkeren bezoek
Gepubliceerd op: 31-01-2017
Geprint op: 25-04-2019
https://www.rotterdam.nl/loket/aanmelden-parkeren-bezoek/
Spring naar het artikel

U heeft een bezoekersparkeervergunning. Hiermee meldt u uw bezoekers aan zodat ze voor een lager tarief kunnen parkeren.

De gemeente gaat over op een nieuw systeem: Rotterdam Bezoekers Parkeren.

Heeft u al een brief gehad met toegangsgegevens voor het systeem? Meld uw bezoeker aan via de knop Aanmelden Rotterdam Bezoekers Parkeren.

Heeft u nog geen brief ontvangen? Meld uw bezoek via de knop Bezoek aanmelden. Ook kunt u via de knop uw gegevens bekijken.

Bezoek aanmelden kan ook via:

U mag voor maximaal 500 uur per kalenderjaar uw bezoek aanmelden. U doet dit in eenheden van 10 minuten.

Gebruikte eenheden bekijkt u via uw persoonlijke pagina.

Uw betalingsoverzicht vindt u in Mijn Loket.

Na 5 uur parkeren ontvangt u een gratis herinnering per sms op het eerst bekende telefoonnummer uit uw dossier. Deze service kunt u uitzetten via de website of via het telefoonnummer 14 010.

U heeft uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig om in te loggen.

Uw bezoekers zijn meteen na het doorgeven aangemeld of afgemeld.

Bewoners in Rotterdam die een bezoekersparkeervergunning hebben.

Meer informatie over de bezoekersparkeervergunning vindt u in het Uitvoeringsbesluit parkeren (pdf) en de voorschriften.

Sinds 1 januari 2016 is er in Rotterdam een milieuzone. In de milieuzone mogen te vervuilende auto’s niet komen. Rijden ze de milieuzone in, dan lopen ze het risico op een boete van € 90,- (plus € 9,- administratiekosten).

De milieuzone bestaat uit de parkeersectoren 1, 1b, 2, 3, 3b, 4/5, 5/6, 12, 50, 51, 53, 54, 56, 58, 60, 61, 63, 65, 66, 70, 71, 72, 73, 74, 75 en 76. Houd hier rekening mee bij het aanmelden van uw bezoek.

Meer informatie vindt u op de website Gezondere Lucht.

Internet werkt niet
Blijft u een foutmelding krijgen, sluit internet af en open het opnieuw. Werkt dit niet, bel dan naar 14 010.

Bezoekersdagdelen activeren kan ook via de app of telefonisch via 14 010.

Uw gebruikersnaam en wachtwoord krijgt u bij de bezoekersparkeervergunning.

Bent u het wachtwoord vergeten?
Klik op wachtwoord vergeten om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Vul uw gebruikersnaam en e-mailadres in en verzend. U krijgt een link voor een herstel van wachtwoord op het e-mailadres dat u heeft opgegeven.

Heeft u uw e-mailadres nog niet eerder geregistreerd, bel dan 14 010. Houdt uw gebruikersnaam en BSN bij de hand.

  • u kunt (zolang uw saldo het toelaat) onbeperkt eenheden besteden
  • u kunt meerdere voertuigen van bezoekers aanmelden voor hetzelfde tijdstip
  • het is mogelijk om een parkeeractie die nog niet loopt te annuleren tot twee minuten voor de ingangstijd
  • u kunt kentekens een naam geven en favoriet maken

Uitgebreide informatie over het aanmelden van uw bezoek leest u in de handleiding.

Heeft u nog vragen, neem dan contact op.

Woont u in een van hieronder genoemde sectoren, geef dan aan in welke zone uw bezoeker de auto parkeert.

  • bij het aanmelden van bezoekers via de website, app of telefoon verschijnt een melding en kiest u de zone
  • geef aan uw bezoeker door in welke zone hij of zij moet parkeren
  • parkeert uw bezoeker in een andere zone dan vooraf is opgegeven, dan loopt de bezoeker het risico op een boete

Welke sectoren hebben hiermee te maken?
In de volgende sectoren kiest u een zone: 12, 20, 23, 50, 60, 61, 63, 65, 71, 97.

Waarom?
In deze sectoren gelden meerdere tijden voor betaald parkeren. Dit wordt afgeleid van de zone-aanduiding. Doordat u een zone kiest, wordt de eindtijd van de parkeeractie beter bepaald.

Hoe werkt het?
Iedereen die in een van deze 10 sectoren woont, heeft een brief gekregen met daarin een plattegrond van de sector die van toepassing is en de zones die erbij horen. De zone is aangegeven met een driecijferig nummer op de blauwe borden met de witte P in de straat.

Wilt u die plattegrond nog eens bekijken? Klik dan hieronder op de juiste sector. U ziet dan waar uw bezoek kan parkeren. 

Via het online klachtenformulier kunt u een klacht indienen.