Ga naar de hoofdinhoud

Leestijd: 2 min

Make it Happen

De merkpositionering van Rotterdam is sinds 2014 'Rotterdam. Make it Happen.'. Deze is gebaseerd op de unieke kenmerken waar onze stad om bekend staat en waardoor Rotterdam opvalt.

Een energieke stad met een uitgesproken karakter: een stad die nooit hetzelfde is. Rotterdam is dé wederopbouwstad van Nederland. Rotterdam en Rotterdammers gaan altijd sterker door en zullen een experiment eerder opzoeken dan uit de weg gaan. De 'Make it Happen'-mentaliteit is hier voelbaar en zichtbaar.

De typische Rotterdamse kenmerken of het DNA van de stad vormen het fundament van de merkpositionering 'Rotterdam. Make it Happen.'. Deze staan centraal in de communicatie rondom het merk en laten zich vangen met de woorden Bold (of rauw), Forward (of ondernemend) en Culture (of internationaal).

De 'Rotterdam. Make it Happen.'-alliantie. Samen maken we het waar.

'Rotterdam. Make it Happen.' is naast een merkpositionering ook een statement over samenwerking. Vele échte Rotterdamse bedrijven en organisaties werken sinds 2014 samen om Rotterdam te versterken. Dit doen ze door op allerlei manieren het merk te ondersteunen en uit te dragen.

Deze merkpartners hebben dit doel gesteld: Rotterdam internationaal profileren bij talent, bedrijven en bezoekers en zo bijdragen aan economische waarde met maatschappelijke impact op de stad. De gemeente Rotterdam is naast aanjager van deze samenwerking ook een van de partners.

Merkpartner worden?

Bent u een partij die het DNA en gedachtegoed van 'Rotterdam. Make it Happen.' uitdraagt en omarmt? Neem contact op met Larissa Verbaas. Link opent een externe pagina, connector partnerships & content.

'Rotterdam is de stad van fysieke en mentale ruimte, om dromen waar te maken. Het laboratorium van samenleving, beleving en verbindende economie.'
...