Op zaterdag 22 maart van 6 uur in de avond tot zondag 23 maart 6 uur in de avond is er technisch onderhoud aan Mijn Loket.
U kunt dan Mijn Loket niet gebruiken voor het regelen van uw belastingzaken.
Automatische incasso aanvragen
Als u uw gemeentelijke belastingen niet in 1 keer wilt betalen, kunt u een automatische incasso aanvragen. Met een machtiging geeft u de gemeente toestemming om in 12 delen het geld van uw rekening te halen.
Vraag een automatische incasso online aan, of per post of e-mail. Voor een online aanvraag hebt u DigiD nodig.
Online aanvragenPer post of e-mail aanvragenVoor wie is het
Hoe werkt het
Stoppen automatische incasso
Kosten
Contact
Veelgestelde vragen
De volgende maandbedragen van uw automatische incasso worden dan hoger. Het bedrag van het niet afgeschreven deel wordt verdeeld over de nog overgebleven termijnen. U hoeft het niet betaalde maandbedrag dus niet zelf over te maken.
Als het binnen 6 maanden 2 keer niet lukt om het bedrag automatisch af te schrijven van uw rekening, stopt de automatische incasso voor deze belastingaanslag. U krijgt daarvan per post bericht.
Deze stopzetting geldt voor deze ene belastingaanslag. Als er nog andere automatische incasso’s zijn, dan blijven deze door lopen.
Linksboven op de brief over de belastingaanslag staan de 12 delen die elke maand worden afgeschreven.
Online
U kunt uw rekeningnummer online aanpassen in het online loket. Link opent een externe pagina. U logt in met DigiD.
Per post of e-mail
Schrijf een brief naar de gemeente. Zet in uw brief:
- uw burgerservicenummer (BSN)
- het IBAN rekeningnummer waar nu geld van af wordt afgeschreven
- het nieuwe IBAN rekeningnummer
- de naam van de persoon waarop het nieuwe rekeningnummer staat
Let op: deze persoon moet altijd de brief ondertekenen.
Stuur de brief naar:
Gemeente Rotterdam
Belastingen
Antwoordnummer 5483
3000 VB Rotterdam
Of maak een foto van de brief met handtekening. Stuur de foto per e-mail naar financieleinfogbr@rotterdam.nl. Link opent een externe pagina.