Aanmelden parkeren bezoek en mantelzorgers
Meld bezoekers en mantelzorgers aan op uw bezoekersparkeervergunning of mantelzorgparkeervergunning.
De makkelijkste manier om uw bezoek of mantelzorger aan te melden is via de app. Als u kiest voor 'Aanmelden via de app' ziet u eerst een stappenplan.
Aanmelden via de appOnline aanmelden. Link opent een externe paginaAanmelden via 14 010De vernieuwde app
Hebt u de Rotterdam Bezoekers Parkeren app? Dan moet u vanaf 12 juli een account aanmaken om de vernieuwde app te kunnen gebruiken. De app wordt deze zomer in delen aangeboden aan de gebruikers. Hierdoor komt het voor dat de nieuwe versie niet voor iedereen op hetzelfde moment beschikbaar is. Als de nieuwe versie beschikbaar is, krijgt u hier melding van in de app. Klik op ‘Aanmelden via de app’ en lees bij stap 3 wat u kunt verwachten.
Probeerde u de app kortgeleden te downloaden op een nieuwe Android telefoon en lukte dit niet? De vernieuwde app werkt nu ook op de nieuwste Android telefoons. Lukt het inloggen in de app niet en hebt u wel een account gemaakt? Lees bij Veelgestelde vragen. Link opent een externe pagina wat u kunt doen.
Voor wie is het
Bewoners die een bezoekersparkeervergunning of een mantelzorgparkeervergunning hebben.
Kosten
Aanmelden
- De app en het aanmelden van bezoek via de app is gratis.
Het online aanmelden van bezoek is gratis.
Voor het aanmelden van bezoek via 14 010 betaalt u het lokale beltarief.
Parkeren
Voor een bezoeker betaalt u € 0,11 per gebruikte eenheid van 10 minuten. Deze parkeerkosten worden om de 3 maanden automatisch afgeschreven van het rekeningnummer van de vergunninghouder.
Voor een mantelzorger betaalt u geen parkeerkosten.
Hoelang duurt het
Uw bezoek of mantelzorger is meteen aangemeld.
Contact
Hebt u vragen? Bel 14 010. Of stel uw vraag online.
Veelgestelde vragen
Wij laten u dit zien, zodat u weet dat u in winkelstraten tijdens de openingstijden van de winkels geen bezoeker mag aanmelden in die zone.
Uw parkeervergunning bewoners en bezoekers is dan niet geldig.
De informatie over de winkelstraten in uw zone vindt u in de stratenlijst van uw parkeersector. Link opent een externe pagina.
Gebruikt u de oude app dan stopt de parkeeractie automatisch na 5 uren.
Gebruikt u de nieuwe app, dan stopt de parkeeractie aan het einde van de betaald parkeren tijd in de aangemelde zone van die dag.
Ga naar https://bezoek.rotterdam.nl. Link opent een externe pagina. Hier registreert u uw e-mailadres voor de app en maakt u een wachtwoord aan.
Daarna volgt u de stappen in de app.
- Deze gebruiker maakt ook een account aan.
- Let op: klik niet op 'ik ben vergunninghouder'.
- Volg het aanmeldproces.
- Vraag aan de vergunninghouder het contractnummer en de pincode.
- Open de app.
- In het startscherm: voeg de vergunning toe met contractnummer en pincode.
- Wilt u elkaars parkeeracties kunnen zien en stoppen, omdat u 1 huishouden bent? Log dan allebei in met hetzelfde account (optie 'vergunninghouder' is aangevinkt).
- Log eerst uit in uw account via de pagina 'Meer' in de app. Log daarna in met de gegevens van de vergunninghouder.
Bent u vergunninghouder en hebt u met DigiD een account aangemaakt? Dan kunt u in 'Geschiedenis' al uw parkeeracties terugzien tot 12 maanden terug en 60 parkeeracties.
In MijnLoket kunt u altijd alle parkeeracties terugzien.
Gebruikers (gemachtigden) zien niet alle parkeeracties.
Nee, het is na de update niet mogelijk de oude app weer terug te zetten.
U kunt wel de webversie. Link opent een externe pagina gebruiken. U logt hier in met uw contractnummer en pincode.
Sluit de app.
Herstel uw wachtwoord:
- Ga naar https://bezoek.rotterdam.nl. Link opent een externe pagina en klik op 'wachtwoord vergeten'.
- U ontvangt een e-mail om uw wachtwoord te herstellen.
- Let op: de link om het wachtwoord te herstellen is maar 30 minuten geldig.
- Open de app en log in met uw e-mailadres en uw wachtwoord.
In de app onder de knop 'meer' gaat u naar 'pincode wijzigen/vergeten'.
Als vergunninghouder kunt u al uw contracten in één keer toevoegen via DigiD.
U kunt ook met het contractnummer en pincode uw vergunning handmatig toevoegen.
Als gebruiker kun u contracten toevoegen met het contractnummer en bijbehorende pincode.
De nieuwe app komt in delen beschikbaar in de maanden augustus en september.
Staat de functie 'automatische update apps' aan? Dan hoeft u niks te doen. U krijgt dan vanuit de app een bericht dat u de nieuwe app kunt gaan gebruiken.
Hebt u geen bericht gekregen, dan zit u niet in de groep voor wie de app al beschikbaar is.
Kies bij het aanmelden van uw bezoek de juiste zone uit de lijst of op de kaart in de nieuwe app.
De tijden waarop u moet betalen, verschillen per zone. Kiest u de verkeerde zone, dan betaalt u mogelijk te veel of te weinig. Hierdoor krijgt uw bezoek misschien een naheffing.
Het juiste zonenummer vindt u op de blauwe borden met witte P op straat of op de kaart. Link opent een externe pagina.
Als u de parkeeractie invoert en de zone hebt geselecteerd, klikt u op het 'I'-icoontje waar 'Parkeertijden' achter staat. Er opent een nieuw scherm met alle informatie van die zone.