Vervangende stempas aanvragen
Hebt u nog geen stempas gekregen? Of is uw stempas kwijt of niet leesbaar? Vraag dan een vervangende stempas aan.
U vraagt een vervangende stempas online, per post of aan de verkiezingsbalie aan. Online aanvragen kan tot en met 24 oktober 2025 tot 5 uur in de middag. U hebt hiervoor uw DigiD nodig. Aan de verkiezingsbalie aanvragen kan van 13 oktober tot en met 28 oktober 2025 tot 12 uur in de middag.
Online aanvragen. Link opent een externe paginaAanvragen aan baliePer post aanvragenVoor wie is het
Kosten
Hoelang duurt het
Contact
Veelgestelde vragen
U kunt opnieuw een vervangende stempas aanvragen.
U kunt alleen stemmen met uw vervangende stempas. Uw oude stempas is dan niet meer geldig.
Als u geen computer of printer hebt kunt u de vervangende stempas op 2 manieren aanvragen:
- u komt langs bij de verkiezingsbalie
Neem uw geldig identiteitsbewijs mee. U krijgt de vervangende stempas direct mee. - u belt 010 267 30 70
Vraag naar het formulier ‘Verzoek om een vervangende stempas’. U krijgt het formulier thuis gestuurd.
Lever het formulier in bij de verkiezingsbalie. Of stuur het formulier op naar:
Gemeente Rotterdam
Team Verkiezingen 010
Postbus 70012
3000 KP Rotterdam
Let op: stuur een kopie van uw geldig legitimatiebewijs mee.
Het formulier moet uiterlijk 24 oktober om 5 uur in de middag bij de gemeente zijn. Houd rekening met de bezorgtijden van PostNL.
- een Nederlands paspoort
- een Nederlandse identiteitskaart
- een Nederlands rijbewijs
Uw identiteitsbewijs mag maximaal 5 jaar verlopen zijn en was dan dus geldig tot 30 oktober 2020.
Om een vervangende stempas aan te vragen moet uw identiteitsbewijs geldig zijn.