Ga naar de hoofdinhoud

Leestijd: 3 min

Reisdocumenten laten bezorgen

U kunt uw paspoort of identiteitskaart laten bezorgen op het adres waar u woont, werkt of verblijft.

Meer informatie

Bezorgen kan in heel Nederland, behalve op de Waddeneilanden. Bezorgen kan ook op zaterdag en ’s avonds.
U geeft bij uw aanvraag bij Burgerzaken aan dat u uw paspoort of identiteitskaart wilt laten bezorgen.
Een paspoort of identiteitskaart vraagt u altijd persoonlijk aan.

Reisdocumenten

De volgende reisdocumenten kunt u laten bezorgen:

Hoe werkt het?

  • U geeft bij de aanvraag bij Burgerzaken aan dat u uw reisdocument wilt laten bezorgen.
  • De gemeente levert het document verzegeld aan bij bezorgbedrijf AMP Groep.
  • Als uw reisdocument klaar is om bezorgd te worden, krijgt u een e-mail en sms van AMP Groep met instructies.
  • U maakt een bezorgafspraak. Link opent een externe pagina via de website van AMP Groep.
  • Heeft u geen e-mail of internet? Dan wordt u gebeld door een medewerker van AMP voor een afspraak.
  • De bezorger opent de verzegeling en controleert uw identiteit.
  • U tekent voor ontvangst.
  • Als u uw oude reisdocument wilt houden, dan wordt deze door de bezorger ongeldig gemaakt en aan u teruggegeven.
  • Als u het oude document niet wilt houden, dan wordt deze door de bezorger meegenomen.

Kosten

De bezorgkosten zijn € 5,80 per reisdocument.

Meenemen

Welke documenten u moet meenemen voor de aanvraag leest u op de pagina 'Paspoort' of 'Identiteitskaart'.

Hoelang duurt het

Het nieuwe reisdocument krijgt u binnen 5 werkdagen na de aanvraag.

Voor wie is het

Alle personen die ingeschreven staan in de Basisregistratie Personen (BRP) van Rotterdam.

Bezorging niet altijd mogelijk

Uw reisdocument kan niet bezorgd worden als:

  • Uw huidige reisdocument een visum heeft dat u nog wilt gebruiken.
  • U uw reisdocument in 5 jaar tijd 3 keer als vermist heeft opgegeven en er nader onderzoek nodig is.
  • U een spoedaanvraag wilt doen.
  • U uw huidige reisdocument kwijt bent geraakt tussen de aanvraag en de bezorging.
  • Uw adres in onderzoek staat bij de gemeente. Dit betekent dat niet duidelijk is op welk adres u woont. In dit geval kunt u géén reisdocument aanvragen. U moet eerst uw inschrijving regelen voordat u een reisdocument kunt aanvragen.
  • U Nederlander bent geworden, een nieuw reisdocument aanvraagt en uw vreemdelingendocument nog moet inleveren.

Voorwaarden

  • U moet uw document persoonlijk in ontvangst nemen.
  • Ieder gezinslid dat een nieuw reisdocument in ontvangst neemt, moet aanwezig zijn. Dit geldt ook voor minderjarigen.
  • Kinderen van 12 jaar en ouder moeten zelf tekenen voor ontvangst.
  • Voor kinderen tot 12 jaar tekent alleen een van de gezaghebbende ouders of verzorgers. Dit moet de ouder of verzorger zijn die bij de aanvraag is opgegeven.
  • Bij de ontvangst van uw nieuwe document moet u het oude document laten zien aan de bezorger. Zonder het oude document kan uw nieuwe document helaas niet worden uitgegeven.

Contactinformatie

AMP Groep is te bereiken via: