Vraag over zorg of hulp
Gepubliceerd op: 07-11-2018
Geprint op: 26-07-2021
https://www.rotterdam.nl/loket/vraag-over-zorg-of-hulp/
Ga naar de hoofdinhoud

De gemeente kan u helpen bij het vinden van de juiste zorg of hulp.

Heeft u geen hulp van uw omgeving? Of heeft u professionele hulp nodig?

U kunt de gemeente op verschillende manieren om hulp vragen.

1. Online

Stel dan uw zorgvraag online via de knop 'Hulpvraag stellen'. Log in met uw DigiD.

2. Bellen en langskomen

Bel 14 010 en maak een afspraak bij de VraagWijzer. U mag altijd zonder afspraak bij een van de VraagWijzers langs, maar met afspraak wacht u vaak korter.

Ook als u voor een ander een zorgvraag indient, belt u 14 010.

Het kan gebeuren dat u in een lastige situatie zit. Heeft u hierdoor professionele hulp nodig, dan kunt u een hulpvraag stellen. Bijvoorbeeld bij een van de Vraagwijzers of bij andere instanties als het CJG Rijnmond.

Ben je een Rotterdammer van 18 tot en met 26 jaar?

Is naar school gaan of werk vinden lastig voor je? Of heb je geen vaste plek om te wonen of niet genoeg geld om goed van te leven? Dan ben je welkom bij het Jongerenloket van de gemeente Rotterdam.

De aanvraag voor zorg of hulp is voor alle Rotterdammers. Er wordt vooral gekeken naar:

  • psychische problemen
  • problemen met geld
  • juridische problemen (problemen over wettelijke regels)
  • verslaving
  • ouderenhulp
  • huishoudelijke hulp

Ook als u een ander probleem heeft, kunt u een aanvraag doen.

U hoeft niets mee te sturen. Mocht dit toch nodig zijn, dan nemen wij contact met u op.

Na het invullen van het formulier ontvangt u direct een bericht. Hierin staat dat de gemeente uw vraag heeft ontvangen. Daarna neemt de gemeente binnen 2 werkdagen contact met u op.

Let op: Wij proberen uw hulpvraag binnen 5 werkdagen af te handelen. Soms kan dit iets langer duren.

Als de gemeente te laat is met een antwoord op uw vraag over zorg of hulp, heeft u soms recht op een dwangsom.

 

Hoe staat het met mijn aanvraag?

Bekijk uw online aanvraag in het Digitaal Loket. Hiervoor heeft u DigiD nodig.

Het stellen van een hulpvraag is gratis.

Heeft nog vragen, neem dan contact op.