Vraag over zorg of hulp
Gepubliceerd op: 07-11-2018
Geprint op: 23-11-2020
https://www.rotterdam.nl/loket/vraag-over-zorg-of-hulp/
Ga naar de hoofdinhoud

De gemeente kan u helpen bij het vinden van de juiste zorg of hulp.

Heeft u geen hulp van uw omgeving? Of heeft u professionele hulp nodig?
Stel dan uw zorgvraag online aan de gemeente via de knop 'Hulpvraag stellen'.

Voor het online indienen van een vraag heeft u DigiD nodig. Heeft u geen DigiD? Via het telefoonnummer 14 010 maakt u een afspraak bij de VraagWijzer. U kunt ook langsgaan bij een van de VraagWijzers.

Wilt u voor een ander een zorgvraag indienen? Bel dan met 14 010.

Het kan gebeuren dat u in een lastige situatie zit. Heeft u hierdoor professionele hulp nodig, dan kunt u een hulpvraag stellen. Bijvoorbeeld bij een van de Vraagwijzers of bij andere instanties als het CJG Rijnmond.

Ben je een Rotterdammer van 18 tot en met 26 jaar?

Is naar school gaan of werk vinden lastig voor je? Of heb je geen vaste plek om te wonen of niet genoeg geld om goed van te leven? Dan ben je welkom bij het Jongerenloket van de gemeente Rotterdam.

De aanvraag voor zorg of hulp is voor alle Rotterdammers. Er wordt vooral gekeken naar de volgende problemen:

  • psychische problemen
  • financiële problemen
  • juridische problemen
  • verslaving
  • ouderenhulp
  • huishoudelijke hulp

Ook als u een ander probleem heeft kunt u een aanvraag doen.

U hoeft niets mee te sturen. Mocht dit toch nodig zijn, dan nemen wij contact met u op.

Na het invullen van het formulier ontvangt u direct een bericht. Hierin staat dat de gemeente uw vraag heeft ontvangen. Daarna neemt de gemeente binnen twee werkdagen contact met u op.

Let op: Wij proberen uw hulpvraag binnen vijf werkdagen af te handelen. Soms kan dit iets langer duren.

Als de gemeente te laat is met een antwoord op uw vraag over zorg of hulp, heeft u soms recht op een dwangsom.

Het stellen van een hulpvraag is gratis.

Heeft nog vragen, dan kunt u contact opnemen.