Klacht indienen
Gepubliceerd op: 06-10-2017
Geprint op: 16-12-2018
https://www.rotterdam.nl/loket/klacht/
Spring naar het artikel

Wilt u de gemeente Rotterdam laten weten dat u niet tevreden bent over de dienstverlening? Dan kunt u een klacht indienen bij de gemeente Rotterdam.

U kunt een klacht indienen als:

  • u niet correct bent behandeld door een medewerker of
  • u vindt dat u het antwoord, de oplossing of een product niet op tijd heeft gekregen of
  • u niet tevreden bent over de kwaliteit van het antwoord, de oplossing of het product.

U kunt op 4 manieren een klacht doorgeven.

1. Klacht online indienen en klacht wel kunnen volgen in het digitale loket
Een burger kan online via de oranje knop een klacht indienen met Digid. Door in te loggen kunt u de voortgang van uw klacht volgen in het digitale loket.

Wilt u als bedrijf een klacht indienen en kunnen volgen via het digitale loket? Bel dan naar het gemeentelijk servicenummer 14 010. Houd u uw KvK-nummer bij de hand.

2. Klacht online indienen en klacht niet kunnen volgen in het digitale loket
Wilt u niet inloggen en wilt u de klacht niet volgen in het digitale loket? Dan gebruikt u dit formulier.

3. Klacht per post indienen
Stuur een brief met uw klacht naar:

Gemeente Rotterdam
Postbus 70013
3000 KR Rotterdam

4. Klacht telefonisch indienen
Bel naar het gemeentelijk servicenummer 14 010 en dien uw klacht in.

U vult het online formulier in. Aan het eind klikt u op ‘Afronden'. Daarna krijgt u per e-mail een bevestiging.

Een klacht indienen via internet is gratis.

Stuur de volgende gegevens mee:

  • de datum
  • de locatie
  • de naam van de betreffende medewerker of afdeling

Deze gegevens heeft de gemeente nodig om de klacht goed te kunnen behandelen.

  • binnen 5 werkdagen krijgt u een eerste bericht
  • na uiterlijk 4 weken geeft de gemeente een inhoudelijke reactie

Iedereen die een product of dienst heeft geregeld bij de gemeente Rotterdam kan een klacht indienen.

Heeft u nog vragen, dan kunt u op een andere manier contact opnemen.