Bezorgen documenten
Gepubliceerd op: 16-01-2017
Geprint op: 16-12-2018
https://www.rotterdam.nl/loket/bezorgen-documenten/
Spring naar het artikel

Alle inwoners van de gemeente Rotterdam kunnen hun aangevraagde paspoort of identiteitskaart laten bezorgen.

Bij u thuis of op het werk bijvoorbeeld. Dit kan ook ’s avonds en op zaterdag. De voordelen: geen OV- of parkeerkosten, geen wachttijden in de stadswinkel, geen reistijd en vrij nemen is niet nodig. 

Bezorgen regelt u bij een aanvraag in alle stadswinkels. Een reisdocument vraagt u altijd persoonlijk aan bij de stadswinkel.
De volgende reisdocumenten, voor meerder- en minderjarigen, kunnen worden bezorgd (geen spoedaanvragen):

Bezorger

Het reisdocument wordt bezorgd door het bedrijf AMP Groep. Voor het maken van een bezorgafspraak neemt AMP Groep contact met u op, per e-mail of telefoon.

De bezorgkosten in 2018 zijn € 5,00 per document en betaalt u eenmalig aan de balie. Is het meerdere keren niet gelukt om het document te bezorgen of een nieuwe afspraak in te plannen, hoeft u niet opnieuw de kosten te betalen.

U wordt om uw e-mailadres en/of telefoonnummer gevraagd. Dit is namelijk nodig voor de bezorging door AMP Groep en wordt alleen daarvoor gebruikt.

Meer informatie over welke stukken u moet meenemen voor de aanvraag, vindt u op de pagina paspoort of identiteitskaart.

Het nieuwe reisdocument krijgt u binnen ongeveer vijf werkdagen na aanvraag.

Als u staat ingeschreven in de Basisregistratie personen (BRP) van Rotterdam.

Voor wie is bezorging niet mogelijk?
In de volgende gevallen kan uw reisdocument niet bij u bezorgd worden. U moet dan uw nieuwe reisdocument ophalen bij de stadswinkel waar u de aanvraag heeft gedaan:

  • als uw huidige reisdocument een visum heeft dat u nog wilt gebruiken
  • als u ingeschreven staat op een briefadres
  • als u uw reisdocument in vijf jaar tijd meer dan drie keer als vermist heeft opgegeven
  • als u een spoedaanvraag wilt doen
  • als u uw huidige reisdocument kwijt bent geraakt tussen de aanvraag en de bezorging
  • als uw adres in onderzoek staat bij de gemeente, dan betekent dit dat niet duidelijk is op welk adres u woont. In dit geval kunt u géén reisdocument aanvragen. U moet eerst uw inschrijving regelen voordat u een reisdocument kunt aanvragen.

Bezorging

Het reisdocument wordt bezorgd door AMP Groep. Dit bedrijf is specialist in het veilig bezorgen van waardevolle producten en in het vaststellen van uw identiteit.

Voor het maken van een bezorgafspraak neemt AMP Groep zo snel mogelijk contact met u op, per e-mail of telefoon. Dit gaat dus buiten de gemeente Rotterdam om. Als u de geplande afspraak wilt verzetten, kunt u contact opnemen met AMP Groep.

Let op! U moet uw document persoonlijk in ontvangst nemen. Ieder gezinslid dat een nieuw reisdocument in ontvangst neemt, moet dus aanwezig zijn. Dit geldt ook voor minderjarigen, waaronder baby’s. De bezorger van AMP stelt namelijk uw identiteit vast.

Bij de ontvangst van uw nieuwe document moet u het oude document bij u hebben. Zonder het oude document kan uw nieuwe document helaas niet worden uitgegeven.

Lukt het niet om uw nieuwe document aan u uit te geven, omdat u bijvoorbeeld er niet bent op het afgesproken tijdstip? Dan krijgt u de bezorgkosten niet terug. Dat geldt ook als u uw oude document niet kunt laten zien.

Contact met AMP Groep

Als uw reisdocument klaar is om bezorgd te worden, krijgt u een e-mail en sms van AMP Groep met instructies. Via www.mijnafspraak.nl maakt u een afspraak waar en wanneer u het reisdocument bezorgd wilt krijgen. Heeft u geen e-mail of internet, dan wordt u gebeld door een medewerker van dat bedrijf voor een afspraak.
Op deze pagina vindt u ook de contactgegevens met AMP Groep.

AMP Groep is te bereiken via:

  • Telefoon: (0900) 267 56 44
  • WhatsApp: +31 6 38 03 58 77 (stuur uw bericht bij voorkeur met uw ordernummer)
  • Twitter: @AMPgroep
  • Online contactformulier: op de website www.mijnafspraak.nl via menu Contact