Ga naar de hoofdinhoud

Leestijd: 2 min

Teruggave parkeergeld aanvragen

Als iets niet goed gaat bij het betalen van uw parkeergeld, kunt u een aanvraag indienen voor (gedeeltelijke) teruggave. U kunt op 2 manieren teruggave aanvragen bij de afdeling Parkeervoorzieningen.

Online: log in via de knop 'Teruggave aanvragen'.

Teruggave aanvragen. Link opent een externe pagina

Per post

Onder het kopje  'Meesturen'. Link opent een externe pagina staan 2 formulieren.
Kies welke u nodig heeft.
Stuur het ingevulde aanvraagformulier met bijlagen naar:

Gemeente Rotterdam
Afdeling Parkeervoorzieningen
Postbus 10902
3004 BC Rotterdam

Meer informatie

Er kan iets misgaan bij het betalen van uw parkeeractie op straat of bij de reservering van een parkeerplaats in een gemeentelijke parkeergarage. U kunt uw geld terugkrijgen als:

  • u parkeert op een P+R terrein en de korting (omdat u met openbaar vervoer reist) niet wordt verrekend
  • u per ongeluk, voor eenzelfde parkeeractie, 2 keer betaalt voor een voertuig met hetzelfde kenteken
  • er iets misging met de betaling bijvoorbeeld door een technische storing van het parkeerautomaat

U heeft geen recht op teruggave van parkeergeld als u:

  • minder lang heeft geparkeerd en betaald dan ingeschat
  • vertrekt voor de eindtijd van de reservering
  • betaalt op een feestdag
  • parkeerkosten maakt terwijl u op een wachtlijst staat voor een parkeervergunning

Heeft u een parkeeractie gestart met uw mobiele telefoon en bent u het niet eens over de gemaakte kosten? Neem dan contact op met uw parkeer provider. De gemeente Rotterdam heeft hierover afspraken gemaakt met deze aanbieders. 

Wanneer wel of niet betalen?

Op de borden bij de betaalautomaat en onder de infoknop ziet u wanneer u moet betalen om te kunnen parkeren. Ook kunt u tijdens de invoer van de gegevens controleren of datum, tijdstip, kenteken en bedrag juist zijn.

Meer informatie vindt u op de pagina Betaald parkeren in Rotterdam.

Meesturen

Stuur de volgende bijlagen mee:

  • een kwitantie van de parkeeractie of een kopie van uw bankafschrift
  • gaat het om een P+R terrein: een overzicht van uw reisgegevens met het openbaar vervoer van en naar het P+R terrein
    Papieren kaartjes en aanbiedingen van winkelketens geven geen korting
  • gaat het om een online reservering: uw reservering en zo nodig uw vouchercode

Hoe lang duurt het

De gemeente behandelt uw online aanvraag meteen. Als we uw verzoek om teruggave positief beoordelen dan duurt het maximaal 6 weken voordat het bedrag op uw rekening staat.
Heeft u de aanvraag per post ingediend, dan beginnen die 6 weken vanaf het moment dat de post bij de gemeente is ontvangen. U krijgt van de uitbetaling of afwijzing altijd, binnen 6 weken, een emailbevestiging.

Voor wie is het

Iedereen die vindt recht te hebben op teruggave.

Contactinformatie

Heeft u vragen, bel dan 14 010.