Start nadeelcompensatie aanvragen
Stap 1 van 3
Documenten verzamelen
Sla de volgende documenten op uw computer op (als dit voor u geldt):
- documenten die laten zien wat de hoogte van de schade is
- een kopie van het besluit van de gemeente waardoor u schade hebt
- als u denkt dat er sprake is van waardevermindering van uw woning of bedrijfspand:
- een kopie van de eigendomsakte van uw woning of bedrijfspand
- een kopie van de laatste WOZ-beschikking van de gemeente
- een kopie van het taxatierapport (niet verplicht)
- als u denkt dat er sprake is van inkomensschade:
- uw winstrekeningen en verliesrekeningen over het jaar waarin u schade hebt gehad en over de 3 jaren daarvoor
- uw omzetten per maand exclusief BTW over het jaar dat u schade hebt gehad en over de 3 jaren daarvoor (het liefst in een Excel-bestand)
- een kopie van de huurovereenkomst van uw bedrijfspand (als dit voor u geldt)
Stap 2 van 3
Aanvragen voor iemand anders
U kunt iemand anders toestemming geven de aanvraag te doen.
Dit doet u via een machtiging. Daarin moeten de volgende gegevens staan:
- uw contactgegevens
- de contactgegevens van de persoon of het bedrijf die u toestemming geeft
- waarvoor u iemand machtigt
- de datum van tekenen van de machtiging
- uw handtekening
Stap 3 van 3
Nadeelcompensatie aanvragen
Log in als inwoner via de knop 'Aanvragen met DigiD'.
Als bedrijf logt u in via de knop 'Aanvragen met eHerkenning'.
Stuur alle documenten met uw aanvraag mee.
Na maximaal 2 werkdagen krijgt u een bevestiging van uw aanvraag.