Teruggave parkeergeld
Gepubliceerd op: 14-06-2018
Geprint op: 25-10-2021
https://www.rotterdam.nl/loket/teruggave-parkeergeld/
Ga naar de hoofdinhoud

Als iets niet goed gaat bij het betalen van uw parkeergeld, kunt u een aanvraag indienen voor (gedeeltelijke) teruggave.

Er kan iets misgaan bij het betalen van uw parkeeractie op straat of bij de reservering van een parkeerplaats in een gemeentelijke parkeergarage. U kunt uw geld terugkrijgen als:

  • u parkeert op een P+R terrein en de korting (omdat u met openbaar vervoer reist) niet wordt verrekend
  • u per ongeluk, voor eenzelfde parkeeractie, twee keer betaalt voor een voertuig met hetzelfde kenteken
  • er iets misging met de betaling bijvoorbeeld door een technische storing van het parkeerautomaat

U heeft geen recht op teruggave van parkeergeld als u:

  • minder lang heeft geparkeerd en betaald dan ingeschat  
  • vertrekt voor de eindtijd van de reservering
  • betaalt op een feestdag

Let op: door de huidige situatie als gevolg van het coronavirus kan het wat langer duren voordat we reageren op uw verzoek om geldteruggave. Excuses voor het ongemak.

U kunt op 2 manieren teruggave aanvragen bij de afdeling Parkeervoorzieningen.

1. Teruggave online aanvragen

U dient een online aanvraag in via de knop Teruggave aanvragen.

2. Teruggave per post aanvragen

Stuur het ingevulde aanvraagformulier met bijlagen naar:

Gemeente Rotterdam
Afdeling Parkeervoorzieningen
Postbus 10902
3004 BC Rotterdam

Op de borden bij de betaalautomaat en onder de infoknop ziet u wanneer u moet betalen om te kunnen parkeren. Ook kunt u tijdens de invoer van de gegevens controleren of datum, tijdstip, kenteken en bedrag juist zijn. Meer informatie vindt u op de pagina Betaald parkeren in Rotterdam.

Teruggave aanvragen is gratis.

Stuur de volgende bijlagen mee:

  • een kwitantie van de parkeeractie of een kopie van uw bankafschrift
  • gaat het om een P+R terrein: een overzicht van uw reisgegevens met het openbaar vervoer van en naar het P+R terrein. Papieren kaartjes en aanbiedingen van winkelketens geven geen korting
  • gaat het om een online reservering: uw reservering en zo nodig uw vouchercode

De gemeente behandelt uw online aanvraag meteen. Als we uw verzoek om teruggave positief beoordelen dan duurt het maximaal 6 weken voordat het bedrag op uw rekening staat. Heeft u de aanvraag per post ingediend, dan beginnen die 6 weken vanaf het moment dat de post bij de gemeente is ontvangen. U krijgt van de uitbetaling of afwijzing altijd, binnen 6 weken, een emailbevestiging.

Iedereen die vindt recht te hebben op teruggave.

Heeft u vragen, neem dan contact op.