Ga naar de hoofdinhoud

Leestijd: 3 min

Melding verkeerslicht doen

Is een verkeerslicht in Rotterdam kapot of werkt het niet goed? Meld het.

Bel 14 010 bij gevaar. Ook bij geen direct gevaar mag u bellen, maar u kunt ook een melding doorgeven via de knop 'Melding zonder DigiD'. U hoeft niet in te loggen. Wilt u kunnen volgen wat er met uw melding gebeurt? Klik dan op de knop 'Melden met DigiD'.

Melden zonder DigiD. Link opent een externe paginaMelden met DigiD. Link opent een externe pagina

Voorbeelden van meldingen

  • Een verkeerslicht is kapot (het bord is afgebroken of het licht doet het niet).
  • Een rateltikker werkt niet.
  • Een verkeerslicht staat te kort op groen.
  • U heeft vragen over hoe de verkeerslichten zijn ingesteld.

Als u meldt, geef dan ook de volgende zaken aan:

  • waar het verkeerslicht staat
  • voor welke richting het licht bedoeld is
  • het tijdstip en datum dat u het zag
  • uw contactgegevens

Voorbeeld van een duidelijke melding

'De drukknop van fietsers bij de oversteek vanuit de Boompjes naar het Vasteland is kapot. Ik rij er elke dag maar het duurt lang, daarom denk ik dat de knop kapot is. Op het zwarte stuk rondom het verkeerslicht is het nummer 28 geplakt.'

Hoe meer informatie u stuurt, hoe beter de gemeente het kan oplossen.

Hoelang duurt het

  • De gemeente behandelt de meldingen binnen 4 weken.
  • Bij direct gevaar gaat de gemeente er gelijk op af.

Contact

Hebt u nog vragen, bel dan naar 14 010.

Veelgestelde vragen