Spring naar het artikel

Is er op straat of in het groen iets kapot of vuil? Meld het bij de gemeente Rotterdam. Klik op de oranje knop en geef online uw melding door.

Online melding maken
Let op: vul altijd het huisnummer in van de locatie waarover u de melding doet. Zo kunnen we de melding snel oplossen.

BuitenBeter app
Of geef uw melding door met de BuitenBeter app. Download de gratis BuitenBeter app op uw smartphone: iPhone, Android, Windows Phone, Blackberry, Symbian.

Bellen
Telefonisch geeft u het door via het gemeentelijk telefoonnummer 14 010.

Meldingen op de kaart
Kijk eerst bij meldingen op de kaart of de melding al door iemand anders is doorgegeven.

Ook kunt u via meldingen op de kaart de status van uw melding opzoeken. Gebruik hiervoor het meldingsnummer dat u krijgt nadat u uw melding heeft gedaan.

Wat kunt u melden aan de gemeente?

  • problemen met bestrating of plantsoenen
  • vervuiling, zwerfvuil en wateroverlast
  • fietswrakken, kapot straatmeubilair (bijvoorbeeld bankjes en speeltoestellen) en graffiti
  • dode dieren op de weg
  • een probleem met de straatverlichting

Spoed
Als het gaat om een gevaarlijke situatie doet u een 'Snel Herstel-melding'. Geef de melding telefonisch door via 14 010.

  • Online een melding doorgeven is gratis
  • Voor het bellen naar 14 010 betaalt u het lokale tarief
  • De locatie
  • Het onderwerp
  • Een omschrijving van het probleem

U kunt anoniem een melding maken. Maar als u uw naam, telefoonnummer en e-mailadres invult, kunnen wij contact met u opnemen. 

Uiteraard worden uw persoonsgegevens alleen gebruikt om uw melding snel en zorgvuldig af te handelen.

Meldingen worden geregistreerd in het gemeentelijke meldingensysteem.

De gemeente neemt de meldingen binnen 3 werkdagen in behandeling en probeert de storing zo snel mogelijk te herstellen. Als u online of telefonisch een melding heeft gedaan, krijgt u een meldingsnummer.

Als de afhandeling langer duurt, leest u op de pagina meldingen op kaart wat hiervan de reden is. Gebruik hiervoor het meldingsnummer dat u krijgt nadat u de melding heeft gedaan.

Waarom duurt het soms langer?

In sommige gevallen kunnen meldingen niet direct afgehandeld worden:

  • weersomstandigheden zoals extreme kou, sneeuw of storm vertragen de werkzaamheden
  • soms moet het herstel wachten omdat niet alle onderdelen voorradig zijn en besteld moeten worden
  • in sommige gevallen worden de betreffende werkzaamheden meegenomen in een vaste (al geplande) onderhoudsronde
  • bij grotere wijzigingen in de buitenruimte wordt soms eerst een onderzoek ingesteld

Iedereen.

Een melding maken kan anoniem. Het is handiger om uw gegevens achter te laten, zodat contact met u kan worden opgenomen.

Heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen.

Via het online klachtenformulier kunt u een klacht indienen.