Melding buitenruimte
Gepubliceerd op: 31-01-2017
Geprint op: 21-01-2021
https://www.rotterdam.nl/loket/melding-buitenruimte/
Ga naar de hoofdinhoud

Ziet u mensen die zich niet houden aan de coronawet? Is er op straat iets kapot of vuil? Heeft u last van duiven of ratten? Of is het riool verstopt? Wat het ook is: Meld het bij de gemeente Rotterdam.

Spoed

Wilt u een gevaarlijke situatie melden? Bel 14 010 voor een Snel Herstel-melding.

Parkeeroverlast melden bij 14 010 of 0900-88 44

Bel bij een hinderlijk of gevaarlijk geparkeerd voertuig altijd 14 010 of 0900-88 44, het servicenummer van de politie. Dan komt er zo snel mogelijk een handhaver.

Melden over de buitenruimte

U kunt de melding op 3 manieren doorgeven aan de gemeente.

1. Melding online maken

Geef uw melding door via de knop Melding maken.

2. Melding via de MeldR app maken

Geef uw melding door met de MeldR app. Deze kunt u gratis downloaden in de Google Playstore of Apple App store.

3. Melding telefonisch maken

Geef telefonisch uw melding door via het gemeentelijk servicenummer 14 010.

Meldingen op de kaart

Bekijk op de meldingen op de kaart of de melding al door iemand anders is doorgegeven. Ook kunt u op deze kaart de status van uw melding opzoeken. Gebruik hiervoor het meldingsnummer dat u krijgt nadat u uw melding heeft gedaan.

Wat kunt u melden aan de gemeente?

  • problemen met bestrating of plantsoenen
  • vervuiling, zwerfvuil en wateroverlast
  • fietswrakken, kapot straatmeubilair (bijvoorbeeld bankjes en speeltoestellen) en graffiti
  • dode dieren op de weg
  • een probleem met de straatverlichting
  • online: gratis
  • telefonisch: voor het bellen naar 14 010 betaalt u het lokale tarief
  • de locatie
  • het onderwerp
  • een omschrijving van het probleem

Een melding maken kan anoniem. Het is handiger om uw gegevens achter te laten, zodat contact met u kan worden opgenomen. Uiteraard worden uw gegevens alleen gebruikt om uw melding snel en zorgvuldig af te handelen.

De gemeente behandelt de melding binnen 3 werkdagen en probeert de storing zo snel mogelijk op te lossen.

Als u online of telefonisch een melding heeft gedaan, krijgt u een meldingsnummer. Als de afhandeling langer duurt, leest u bij de meldingen op kaart wat hiervan de reden is. Gebruik hiervoor het meldingsnummer dat u krijgt nadat u de melding heeft gedaan.

Waarom duurt het soms langer?

In sommige gevallen kunnen meldingen niet meteen worden afgehandeld:

  • het weer zoals extreme kou, sneeuw of storm zorgen voor vertraging
  • niet alle onderdelen zijn voorradig en moeten worden besteld
  • als de gemeente al van plan was die locatie te onderhouden, wordt uw melding meegenomen
  • bij grotere aanpassingen in de buitenruimte wordt soms eerst onderzoek gedaan

Iedereen. Een melding maken kan anoniem. Het is handiger om uw gegevens achter te laten, zodat contact met u kan worden opgenomen.

Heeft u nog vragen, neem dan contact op.