Ziet u mensen die zich niet houden aan de coronawet? Is er op straat iets kapot of vuil? Heeft u last van duiven of ratten? Of is het riool verstopt? Wat het ook is: Meld het bij de gemeente Rotterdam.
Wilt u een gevaarlijke situatie melden? Bel 14 010 voor een Snel Herstel-melding.
Bel bij een hinderlijk of gevaarlijk geparkeerd voertuig altijd 14 010 of 0900-88 44, het servicenummer van de politie. Dan komt er zo snel mogelijk een handhaver.
U kunt de melding op 3 manieren doorgeven aan de gemeente.
Geef uw melding door via de knop Melding maken.
Geef uw melding door met de MeldR app. Deze kunt u gratis downloaden in de Google Playstore of Apple App store.
Geef telefonisch uw melding door via het gemeentelijk servicenummer 14 010.
Bekijk op de meldingen op de kaart of de melding al door iemand anders is doorgegeven. Ook kunt u op deze kaart de status van uw melding opzoeken. Gebruik hiervoor het meldingsnummer dat u krijgt nadat u uw melding heeft gedaan.
Een melding maken kan anoniem. Het is handiger om uw gegevens achter te laten, zodat contact met u kan worden opgenomen. Uiteraard worden uw gegevens alleen gebruikt om uw melding snel en zorgvuldig af te handelen.
De gemeente behandelt de melding binnen 3 werkdagen en probeert de storing zo snel mogelijk op te lossen.
Als u online of telefonisch een melding heeft gedaan, krijgt u een meldingsnummer. Als de afhandeling langer duurt, leest u bij de meldingen op kaart wat hiervan de reden is. Gebruik hiervoor het meldingsnummer dat u krijgt nadat u de melding heeft gedaan.
In sommige gevallen kunnen meldingen niet meteen worden afgehandeld:
Iedereen. Een melding maken kan anoniem. Het is handiger om uw gegevens achter te laten, zodat contact met u kan worden opgenomen.
Heeft u nog vragen, neem dan contact op.
Via het online klachtenformulier kunt u een klacht indienen.