Melding buitenruimte
Gepubliceerd op: 31-01-2017
Geprint op: 27-11-2021
https://www.rotterdam.nl/loket/melding-buitenruimte/
Ga naar de hoofdinhoud

Is er op straat iets kapot of vuil? Heeft u last van duiven of ratten? Of is het riool verstopt? Wat het ook is: Meld het bij de gemeente Rotterdam.

Spoed

Wilt u een gevaarlijke situatie melden? Bel 14 010 voor een Snel Herstel-melding.

Parkeeroverlast melden bij 14 010

Bel bij overlast door een verkeerd of gevaarlijk geparkeerd voertuig altijd 14 010. Dan komt er zo snel mogelijk een handhaver. Als een geparkeerd voertuig gevaar oplevert voor anderen en 14 010 is niet bereikbaar, bel dan 0900-88 44 het nummer van de politie. 

Melden over de buitenruimte

U kunt de melding op 3 manieren doorgeven aan de gemeente.

1. Melding online maken

Geef uw melding door via de knop Melding maken.

2. Melding via de MeldR app maken

Geef uw melding door met de MeldR app. Deze kunt u gratis downloaden in de Google Playstore of Apple App store.

3. Melding telefonisch maken

Geef telefonisch uw melding door via het gemeentelijk servicenummer 14 010.

Wat kunt u melden aan de gemeente?

  • problemen met bestrating of plantsoenen
  • vervuiling, zwerfvuil en wateroverlast
  • fietswrakken, kapot straatmeubilair (bijvoorbeeld bankjes en speeltoestellen) en graffiti
  • dode dieren op de weg
  • een probleem met de straatverlichting
  • online: gratis
  • telefonisch: voor het bellen naar 14 010 betaalt u het lokale tarief
  • de plek (bijvoorbeeld het adres)
  • het onderwerp
  • een omschrijving van het probleem

Een melding maken kan anoniem. Het is handiger om uw gegevens achter te laten, zodat contact met u kan worden opgenomen. Uiteraard worden uw gegevens alleen gebruikt om uw melding snel en goed af te handelen.

De gemeente behandelt de melding binnen 3 werkdagen en probeert de storing zo snel mogelijk op te lossen.

Als u online of telefonisch een melding heeft gedaan, krijgt u een meldingsnummer.

Waarom duurt het soms langer?

In sommige gevallen kunnen meldingen niet meteen worden afgehandeld:

  • het weer zoals extreme kou, sneeuw of storm zorgen voor vertraging
  • niet alle onderdelen zijn voorradig en moeten worden besteld
  • als de gemeente al van plan was die plek te onderhouden, wordt uw melding meegenomen
  • bij grotere aanpassingen in de buitenruimte wordt soms eerst onderzoek gedaan

Iedereen. Een melding maken kan anoniem. Het is handiger om uw gegevens achter te laten, zodat contact met u kan worden opgenomen.

Heeft u vragen, neem dan contact op.

Via het online klachtenformulier kunt u een klacht indienen.

Chat met ons