Melding buitenruimte
Gepubliceerd op: 31-01-2017
Geprint op: 15-12-2018
https://www.rotterdam.nl/loket/melding-buitenruimte/
Spring naar het artikel

Is er op straat of in het groen iets kapot of vuil? Meld het bij de gemeente Rotterdam.

U kunt de melding op 3 manieren doorgeven aan de gemeente.

1. Melding online maken
Doe de melding online via de oranje knop hieronder. Bekijk eerst de meldingen op de kaart of de melding al door iemand anders is doorgegeven. Let op: vul altijd het huisnummer in van de locatie waarover u de melding doet. Zo kan de gemeente de melding snel oplossen.

2. Melding via de BuitenBeter app maken

Geef uw melding door met de BuitenBeter app. Download de gratis BuitenBeter app op uw smartphone: iPhone, Android, Windows Phone, Blackberry, Symbian.

3. Melding telefonisch maken

Geef telefonisch uw melding door via het gemeentelijk servicenummer 14 010.

Spoed

Als het gaat om een gevaarlijke situatie doet u een Snel Herstel-melding. Geef de melding telefonisch door via 14 010.

Meldingen op de kaart

Bekijk op de meldingen op de kaart of de melding al door iemand anders is doorgegeven. Ook kunt u op deze kaart de status van uw melding opzoeken. Gebruik hiervoor het meldingsnummer dat u krijgt nadat u uw melding heeft gedaan.

Wat kunt u melden aan de gemeente?

  • problemen met bestrating of plantsoenen
  • vervuiling, zwerfvuil en wateroverlast
  • fietswrakken, kapot straatmeubilair (bijvoorbeeld bankjes en speeltoestellen) en graffiti
  • dode dieren op de weg
  • een probleem met de straatverlichting
  • online: gratis
  • telefonisch: voor het bellen naar 14 010 betaalt u het lokale tarief
  • de locatie
  • het onderwerp
  • een omschrijving van het probleem

Een melding maken kan anoniem. Het is handiger om uw gegevens achter te laten, zodat contact met u kan worden opgenomen. Uiteraard worden uw persoonsgegevens alleen gebruikt om uw melding snel en zorgvuldig af te handelen.

De gemeente behandelt de melding binnen 3 werkdagen en probeert de storing zo snel mogelijk op te lossen.

Als u online of telefonisch een melding heeft gedaan, krijgt u een meldingsnummer. Als de afhandeling langer duurt, leest u bij de meldingen op kaart wat hiervan de reden is. Gebruik hiervoor het meldingsnummer dat u krijgt nadat u de melding heeft gedaan.

Waarom duurt het soms langer?

In sommige gevallen kunnen meldingen niet meteen worden afgehandeld:

  • het weer zoals extreme kou, sneeuw of storm zorgen voor vertraging
  • niet alle onderdelen zijn voorradig en moeten worden besteld
  • soms worden de nodige werkzaamheden meegenomen in een vaste (al geplande) onderhoudsronde
  • bij grotere aanpassingen in de buitenruimte wordt soms eerst onderzoek gedaan

Iedereen. Een melding maken kan anoniem. Het is handiger om uw gegevens achter te laten, zodat contact met u kan worden opgenomen.

Heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen.