Afwijking melden Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG)
Gepubliceerd op: 11-12-2018
Geprint op: 13-01-2022
https://www.rotterdam.nl/loket/afwijking-bag/
Ga naar de hoofdinhoud

Kloppen de gegevens in de Basisregistratie Adressen en Gebouwengegevens over uw woning, bedrijf of ander object niet? Dan kunt u dit melden bij de gemeente Rotterdam.

In de Basisregistratie Adressen en Gebouwen staan gegevens over woningen, bedrijven en andere objecten die de gemeente moet registreren.

Online melden

U geeft een afwijking in de Basisregistratie Adressen en Gebouwengegevens online door via de knop Melding maken.

Basisregistratie Adressen en Gebouwengegevens controleren

De gegevens over uw woning, bedrijf of ander object vindt u in de Landelijke Voorziening Basisregistratie Adressen en Gebouwengegevens.

Aanvragen of intrekken huisnummers

Dit regelt u als eigenaar van een woning of bedrijf via de webpagina Huisnummer aanvragen of intrekken.

Samenvoegen en splitsen van woningen of bedrijven

Als eigenaar van een woning of bedrijf controleert u eerst met de ik wil (ver)bouwen zelftoets of een omgevingsvergunning nodig is. Zo ja, dan worden de gegevens in de Basisregistratie Adressen en Gebouwengegevens na het verlenen van de vergunning vanzelf aangepast. Kijk voor meer informatie op de pagina Omgevingsvergunning.  

Het melden van afwijkingen in de Basisregistratie Adressen en Gebouwengegevens is gratis.

  • binnen 4 werkdagen ontvangt u via mail een ontvangstbevestiging
  • na de beoordeling van uw melding start een onderzoek
  • de wettelijke termijn van afhandeling is 6 maanden

De gemeente probeert zo snel mogelijk antwoord te geven. Dit hangt af van het aantal terugmeldingen waar de gemeente aan werkt.

Burgers, ondernemers en Landelijke Voorzieningen.

Heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen via 14 010 of bag@rotterdam.nl.