Ga naar de hoofdinhoud

Leestijd: 2 min

Correctie adresgegevens aanvragen

Kloppen uw adresgegevens in de Basisregistratie personen (BRP) niet? Dan kunt u een aanvraag tot correctie doen om deze gegevens achteraf aan te laten passen.

Klik op 'Aanvraag indienen' om een correctie aan te vragen. U logt in met uw DigiD.

Wanneer vraagt u een correctie aan

  • Als uw verhuisdatum niet klopt in de BRP.
    Let op! De datum waarop u uw adreswijziging aan ons heeft doorgegeven is bepalend. Als u later dan 5 dagen na uw verhuizing uw aangifte adreswijziging aan ons heeft doorgegeven kan uw verhuisdatum niet in de BRP aangepast worden.
  • Als uw adres/huisnummer niet klopt in de BRP.
  • Als u na een adresonderzoek bent uitgeschreven uit de BRP, terwijl u nog steeds woont op het adres waarop u ingeschreven stond.
     

Per post

Let op: uw verhuizing doorgeven doet u via de pagina's over verhuizen.
Staan op uw adres personen ingeschreven die daar niet meer wonen?
Start dan een adresonderzoek.

Aanvraag per post indienen

U kunt uw aanvraag ook per post doen in plaats van online.
Vul het aanvraagformulier 'Correctieverzoek adresgegevens' in. Het formulier staat onder het kopje 'Meesturen'.
Stuur het ingevulde formulier samen met de aanvullende stukken naar:  

Gemeente Rotterdam
Burgerzaken en Belastingen
Kwaliteit BRP/correctieverzoeken
Postbus 70013
3000 KR Rotterdam

Kosten

Een correctieverzoek van adresgegevens in de BRP is gratis.

Meesturen

  • het ingevulde aanvraagformulier 'Correctieverzoek adresgegevens'
  • kopie van uw identiteitsbewijs
  • bewijsstukken
    • Als uw verhuisdatum niet klopt: bewijsstukken van uw eerdere aangifte van adreswijziging.
    • Als uw adres/huisnummer niet klopt: bewijsstukken met de juiste adresgegevens.
    • Als u onterecht bent uitgeschreven uit de BRP: bewijsstukken dat u sinds uw uitschrijving steeds op hetzelfde adres heeft gewoond.

Hoe lang duurt het

Binnen 4 weken nadat uw aanvraag ontvangen is, krijgt u een besluit op uw aanvraag.
Als er voor de beoordeling van uw verzoek langer dan 4 weken nodig is, krijgt u hierover bericht.

Voor wie is het

Inwoners van Rotterdam, van wie de adresgegevens in de BRP niet kloppen.

Besluit

Na beoordeling van uw verzoek wordt een besluit genomen.

Let op!  

  • Uw verzoek kan worden goedgekeurd: de BRP wordt dan aangepast.
  • Uw verzoek kan worden afgewezen: de BRP wordt dan niet aangepast.

Als u het niet eens bent met het genomen besluit, kunt u daartegen in bezwaar gaan. In het besluit staat uitgelegd hoe u dat kunt doen.

Als u online uw aanvraag heeft ingediend, krijgt u online het besluit. Als u het besluit liever per post wilt ontvangen, kunt u dat in uw aanvraag vermelden.

Contactinformatie

Heeft u nog vragen, bel dan naar 14 010.