Ga naar de hoofdinhoud

Start briefadres aanvragen per post

Stap 1 van 3

Kopieën maken

Maak een kopie van:

  • uw paspoort of identiteitskaart
  • het paspoort of de identiteitskaart van de persoon die uw post gaat ontvangen
  • bewijsstukken, zoals: 
    • aankoopbewijs, verkoopbewijs of huurbewijs als u wacht op de oplevering van een nieuwe woning
    • verklaring van de zorgstelling, als u daar verblijft
    • detentieverklaring, als u in de gevangenis zit
    • arbeidsovereenkomst, als u werkt op een Nederlands schip

Stap 2 van 3

Aanvraagformulier en verklaring invullen

Vul het formulier ‘Aanvragen briefadres’ in en print het uit.

In het formulier zit ook een bijlage 'Verklaring toestemming briefadres'.
Laat de 'Verklaring van toestemming' invullen door de persoon bij wie u zich tijdelijk inschrijft voor een briefadres.

Stap 3 van 3

Stuur het ingevulde formulier, de verklaring van toestemming en de kopieën van uw documenten naar:

Gemeente Rotterdam
Team Migratie
Postbus 70013
3000 KR Rotterdam

Na maximaal 8 weken hoort u of u een briefadres krijgt.