Ga naar de hoofdinhoud

Start per post bezwaar maken tegen belastingaanslag

Stap 1 van 5

Brief schrijven

Zet in uw bezwaar de volgende punten:

  • uw naam en adres
  • uw burgerservicenummer of klantnummer
  • het vorderingsnummer (dit staat op uw belastingaanslag)
  • de datum waarop u het bezwaar opstuurt
  • uw handtekening
  • de reden van uw bezwaar, bijvoorbeeld:
    • U bent het niet eens met de WOZ-waarde.
    • U bent geen eigenaar op 1 januari.
    • U woont met nog 1 persoon, maar u moet voor 3 personen betalen.

Stap 2 van 5

Kopie uittreksel KvK maken

Is uw bedrijf verkocht, overgedragen of opgeheven? Of heeft uw bedrijf een andere naam of rechtsvorm gekregen?
Stuur dan een kopie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel mee.

Stap 3 van 5

Kopie contract afvalinzamelaar maken

Heeft uw bedrijf een contract met een erkende particuliere afvalinzamelaar?
Stuur dan een kopie van het contract, de factuur en het betalingsbewijs van de laatste maand mee.

Stap 4 van 5

Machtiging invullen

Als u bezwaar maakt voor iemand anders, stuurt u met de brief een ondertekend ‘Machtigingsformulier’ mee. 
Zet in de brief dat u bezwaar maakt voor iemand anders. Deze persoon moet de brief wel ondertekenen.

Stap 5 van 5

Brief versturen

Stuur de brief naar:

Gemeente Rotterdam
Belastingen
Postbus 924
3000 AX Rotterdam

Maakt u vóór 20 november bezwaar? Dan krijgt u hetzelfde jaar de beslissing.
Maakt u bezwaar tussen 19 november en 31 december? Dan krijgt u een beslissing maximaal 6 weken na uw bezwaar.