MeldR
Gepubliceerd op: 07-01-2021
Geprint op: 07-10-2022
https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/meldr/
Ga naar de hoofdinhoud

MeldR is een Rotterdamse app die u kunt gebruiken om problemen te melden.

Bijvoorbeeld als u last heeft van hinderlijk geparkeerde fietsen of brommers bij u op de stoep. Of als de lantaarnpaal kapot is. Is uw  afvalcontainter vol of ligt er afval naast een container? Ook dan kunt u dit met de app melden aan de gemeente.

Hoe werkt het?

Open de app op uw (mobiele) apparaat en doe dan het volgende:

  • Geef op de kaart aan waar het probleem is.
  • Kies een categorie (afval, groen, verlichting of één van de andere categorieën).
  • Kies een onderwerp uit de lijst die het beste past bij uw probleem. U kunt ook meer informatie of een foto invoegen om het probleem duidelijker te maken.
  • Als u klaar bent ziet u een overzicht van alles wat u heeft ingevuld. U moet dan uw naam, e-mailadres en telefoonnummer invullen.
  • U kunt ook een anonieme melding doen, dan hoeft u uw gegevens niet in te vullen.

De gemeente ontvangt direct de melding en houdt u op de hoogte of en wanneer het probleem opgelost is. U kunt ook achteraf een melding doen.

Buiten Beter

U gebruikt nu misschien nog de BuitenBeter-app. Deze kunt u voorlopig ook blijven gebruiken.

Meldingen doorgeven zonder MeldR-app

U kunt uw melding ook doorgeven via de website MeldR of het gemeentelijke servicenummer 14010. U kiest dan voor optie 3.

U vindt MeldR in de App Store en in Google Play

Feedback MeldR

Wilt u doorgeven wanneer de MeldR-app een storing heeft? Of heeft u ideeën of vragen over de app? Wij stellen uw feedback zeker op prijs.