Achterstallig woningonderhoud melden
Gepubliceerd op: 16-01-2017
Geprint op: 19-04-2019
https://www.rotterdam.nl/loket/melding-klacht-onderhoud-huurwoning/
Spring naar het artikel

Slecht onderhoud aan uw huurhuis of gehuurde (studenten)kamer, zoals lekkage, slechte kozijnen, houtrot, vocht enz. kunt u melden bij de gemeente.

Niet ál het onderhoud is voor de huisbaas. Sommige dingen moet u als huurder zelf doen. Kijk voor meer informatie op de pagina onderhoud huurwoning.

Slecht onderhoud moet u éérst melden bij de huisbaas. Herstelt de huisbaas het onderhoud niet, meldt dit dan bij de gemeente.

Let op: Bij een direct gevaarlijke situatie belt u 112. Denk bij direct gevaar bijvoorbeeld aan een gaslek, stenen die uit de gevel vallen of een dakgoot die op straat dreigt te vallen.

Online
Geef uw klacht online door via de knop 'melding maken'.

Na het invullen klikt u op 'afronden'. De melding wordt dan direct naar de afdeling Bouw- en Woningtoezicht gestuurd. U krijgt per e-mail een bevestiging van ontvangst.

Telefonisch
Bel naar het gemeentelijk servicenummer 14 010. Vertel dat het om achterstallig woningonderhoud gaat en geef uw melding door.

Het melden van uw klacht is gratis.

Vul het formulier in onder de oranje knop 'melding maken'. Na afronden wordt dit formulier automatisch verstuurd.

Een inspecteur van Bouw- en Woningtoezicht neemt binnen vijf werkdagen contact met u op.

  • voor huurders van een woning of kamer
  • ook studenten kunnen achterstallig onderhoud melden

Heeft u nog vragen, neem dan contact op met de gemeente Rotterdam.