Ga naar de hoofdinhoud

Start bijzondere bijstand met spoed aanvragen

Stap 1 van 7

Kopie paspoort of ID-kaart maken

Maak een kopie van uw paspoort.
Of van de voorkant en achterkant van uw identiteitskaart (ID-kaart)

Bent u getrouwd of woont u samen?
Maak dan ook een kopie van het paspoort van uw partner.
Of van de voorkant en achterkant van de ID-kaart van uw partner.

Stap 2 van 7

Kopie beschikking CAK maken

Ontvangt u een bijdrage Wet Langdurige Zorg (WLZ-bijdrage)?
Maak dan een kopie van de brief van het CAK.

Stap 3 van 7

Formulier invullen

Vul het formulier 'Aanvraag bijzondere bijstand' in.

Kruis aan waar u bijzondere bijstand voor wilt aanvragen.

Vul in of schrijf op het formulier dat u met spoed geld nodig hebt.  De gemeente kijkt dan of uw aanvraag voorrang krijgt.
U mag zelf een spoedaanvraag doen, maar uw hulpverlener kan dit sneller.
Hebt u geen hulpverlener, ga dan naar een Huis van de Wijk bij u in de buurt. Link opent een externe pagina.

Stap 4 van 7

Formulier ondertekenen

Print het formulier uit en zet uw handtekening eronder.
Bent u getrouwd of woont u samen? Dan zet uw partner ook een handtekening.

Stap 5 van 7

Kopieën van uw documenten maken

Op het formulier staat van welke documenten u een kopie moet maken.

Stap 6 van 7

Aanvragen voor iemand anders

U mag voor iemand anders een aanvraag doen.
U moet wel toestemming hebben van die persoon.
Vul samen het 'Machtigingsformulier' in en onderteken het.
Stuur het formulier mee met de aanvraag.

Stap 7 van 7

Opsturen of inleveren

Lever het ingevulde aanvraagformulier en alle kopieën in bij 1 van deze locaties:

Of stuur ze per post naar:
Gemeente Rotterdam
Postbus 1024
3000 BA Rotterdam

Binnen 8 weken krijgt u een brief. In de brief staat of u bijzondere bijstand krijgt of niet.