Spring naar het artikel

U kunt op telefoonnummer 14 010 terecht met vragen en meldingen aan de gemeente. Vanuit het buitenland kunt u 14 010 niet bereiken. Belt u dan met +31 10 267 16 25.

Wilt u zaken regelen of producten aanvragen? Kijk dan eerst op Mijn Loket.

Let op!

Alleen voor het melden van onveilige situaties (bijvoorbeeld omgewaaide bomen) kunt u ons ook buiten onderstaande tijden telefonisch bereiken op telefoonnummer 14 010.

Voor kwaliteitsverbetering van de dienstverlening neemt gemeente Rotterdam alle telefoongesprekken op en krijgen bellers naar 14010 een tevredenheidsonderzoek aangeboden. Persoonlijke gegevens worden niet gebruikt.

Op welke tijden kan ik 14 010  bellen?
maandag t/m vrijdag  08.00 - 20.00 uur
zaterdag  09.00 - 17.00 uur
zon- en feestdagen  gesloten

Voor bezoekers- en mantelzorgparkeren kan elke dag op elk moment gebeld worden.

Tarief 14010

Via een vaste lijn is dit vergelijkbaar met bellen naar een vast nummer binnen uw regio. Mobiele bellers betalen hetzelfde als voor het bellen naar een vast nummer. De kosten worden bij de meeste abonnementen van de vaste belbundel afgehaald, behalve bij abonnementen waarbij het 14+netnummer buiten de belbundel valt.

Problemen met bereikbaarheid 14 010

  • Sommige bedrijfscentrales blokkeren nummers die met een '1' beginnen. Dit kan alleen gewijzigd door de beheerder van de bedrijfscentrale.
  • Zakelijke mobiele telefoons kunnen problemen geven. Voorbeelden zijn netwerken als 'Grip' van KPN of 'Corporate Net' van Vodafone. Informeer bij de beheerder van uw bedrijfscentrale of uw zakelijke toestel hiermee te maken heeft.
  • Via enkele providers (telefoonmaatschappijen en/of carrier select) is het nog niet mogelijk 14010 te bellen. U krijgt dan een ingesprektoon of u hoort helemaal niets. Voor zover bekend zijn dit BBeyond, Scarlet en Skype. Neem voor meer informatie hierover contact op met uw provider.

Informatie voor abonnees van XS4All, Lyca en Lebara die 14 010 niet kunnen bellen

Er is een probleem met het modem van XS4All en XS4All heeft daar geen oplossing voor en verwijst naar de leveranciers van de modems. Wel bestaat er voor een gedeelte van de geleverde modems (de Fritzbox) een workaround: kies *# gevolgd door het 14+netnummer.
Voor abonnees van Lyca en Lebara is er nog geen workaround, u kunt de gemeente bereiken door te bellen met (010) 267 16 25.