Stoppen uitkering of inkomsten doorgeven
Gepubliceerd op: 14-03-2019
Geprint op: 19-08-2019
https://www.rotterdam.nl/werken-leren/stoppen-uitkering-bijstand/
Spring naar het artikel
Foto: René Castelijn

Gefeliciteerd met uw (deeltijd)baan! U begint aan een nieuwe stap in uw loopbaan en dat is goed nieuws. Een bijstandsuitkering heeft u niet meer (geheel) nodig.

Het belangrijkste is dat u de gemeente binnen twee weken meldt dat u een betaalde baan heeft gevonden.

Heeft u een bijstandsuitkering en heeft u een betaalde baan gevonden? Geef aan de gemeente door dat u geld verdient via het wijzigingsformulier. De gemeente rekent voor u uit hoeveel uitkering u nog krijgt.

Het filmpje laat zien hoe u wijzigingen doorgeeft met het wijzigingsformulier.

U kunt uw ingevulde wijzigingsformulier met uw arbeidsovereenkomst op twee manieren naar de gemeente sturen:

  • Per e-mail: u scant het ingevulde formulier en uw arbeidsovereenkomst en mailt dit naar het mailadres dat rechtsboven op uw uitkeringsspecificatie staat.
  • Per post: u stuurt het ingevulde formulier met een kopie van uw arbeidsovereenkomst naar:
    Gemeente Rotterdam
    Beheer Inkomen
    Postbus 1024
    3000 BA Rotterdam

Stuur altijd een kopie van uw arbeidsovereenkomst op. U ontvangt niet direct een eerste loonstrook. Stuurt u daarom een kopie van uw loonstrook naar de gemeente op zodra u deze heeft ontvangen.

Let op:

  • Zonder bewijsstukken voert de gemeente geen wijzigingen door. Stuur geen originelen op
  • Let op: stuur geen e-mails naar de gemeente die met bijlagen groter zijn dan 10 MB

Meer informatie

Gemeente Rotterdam vindt het belangrijk u juiste, volledige en actuele informatie te bieden. Omdat we dit niet altijd kunnen garanderen, kunt u geen rechten aan deze informatie ontlenen. Wilt u meer weten? Neemt u dan contact met ons op.