Overlast doorgeven
Gepubliceerd op: 06-10-2017
Geprint op: 26-03-2019
https://www.rotterdam.nl/loket/overlast/
Spring naar het artikel

Wilt u de gemeente Rotterdam laten weten dat u last heeft van personen of bedrijven? In dat geval kunt u een melding maken om overlast door te geven.

U geeft een melding door als:

  • u last heeft van personen, bijvoorbeeld hangjongeren
  • u last heeft van bedrijven, bijvoorbeeld horeca
  • u woonoverlast heeft, bijvoorbeeld van buren
  • u op een andere manier overlast heeft, bijvoorbeeld in verband met veiligheid

U kunt op 4 manieren uw melding doorgeven.

1. Overlast online doorgeven en melding niet kunnen volgen in het digitale loket
Wilt u niet inloggen met uw Digid of wilt u de melding anoniem doorgeven? Dan gebruikt u de oranje knop. U kunt dan de voortgang van uw melding niet volgen in het digitale loket.

2. Overlast online doorgeven en melding wel kunnen volgen in het digitale loket
Wilt u wel uw melding kunnen volgen in het digitale loket?

  • Als burger gebruikt u hiervoor het formulier voor burgers. Log in met uw Digid.
  • Als bedrijf belt u naar het gemeentelijke telefoonnummer 14 010. Houd u uw KvK-nummer bij de hand.

3. Overlast per post doorgeven
Stuur een brief met uw melding naar:

Gemeente Rotterdam
Postbus 70013
3000 KR Rotterdam

4. Overlast telefonisch doorgeven
Bel naar het gemeentelijk servicenummer 14 010 en geef uw melding door.

U vult het online formulier in. Aan het eind klikt u op ‘Afronden'. Daarna krijgt u per e-mail een bevestiging.

Een melding maken via internet is gratis.

Geef ook de locatie en de datum aan waarop de overlast plaats vond. Deze gegevens heeft de gemeente nodig om de klacht goed te kunnen behandelen.

  • Binnen vijf werkdagen krijgt u een eerste bericht.
  • Na uiterlijk vier weken geeft de gemeente een inhoudelijke reactie.

Iedereen kan overlast doorgeven.

Heeft u nog vragen, dan kunt u op een andere manier contact opnemen.