Als u een buitenlandse werknemer in dienst krijgt, dan moet deze werknemer worden ingeschreven bij de gemeente.
Zorg ervoor dat de inschrijving snel en soepel verloopt. U start de aanvraag zover mogelijk vooraf. Bij voorkeur als de werknemer nog in het buitenland is. Dan kunnen alle benodigde documenten in het thuisland verzameld en opgestuurd worden.
U doet de aanvraag via de knop 'Aanvraag indienen'. Voeg gelijk alle documenten toe. Log in met eHerkenning. Uw bedrijfsgegevens zijn dan al ingevuld. Heeft u nog geen eHerkenning? Vraag deze dan eerst aan via de pagina eHerkenning van de Rijksoverheid. Of dien uw aanvraag zonder eHerkenning in.
Zodra wij de aanvraag en alle documenten hebben ontvangen maken wij een afspraak voor aan de balie.
In de online aanvraag vult u een aantal gegevens van de buitenlandse werknemer in. Ook uploadt u alvast alle relevante documenten. Door ons wordt bekeken of alle benodigde documenten aanwezig zijn en of de afspraak aan de balie gemaakt kan worden. De afspraak vindt plaats in een stadswinkel die genoemd wordt in de uitnodiging
Het inschrijven is gratis.
Tijdens het indienen van de aanvraag uploadt u de benodigde documenten. Dit zijn:
Indien van toepassing:
Afhankelijk van de woonsituatie zijn de volgende documenten nodig:
Dien uw aanvraag in zodra bekend is dat u een buitenlandse werknemer in dienst neemt. Wij kunnen dan op de gewenste datum uw werknemer inschrijven aan de balie.
Deze pagina is bedoeld voor bedrijven die buitenlandse werknemers (geen expats) willen inschrijven bij de gemeente in de Basisregistratie Personen (BRP). Deze werknemers blijven langer dan vier maanden in Nederland.
Heeft u nog vragen, neem dan contact op.