Containeradoptie aanmelden of afmelden
Gepubliceerd op: 12-04-2018
Geprint op: 13-11-2019
https://www.rotterdam.nl/loket/containeradoptie/
Spring naar het artikel

U kunt bij de gemeente een afvalcontainer adopteren en samen met de gemeente de containerplek schoon houden.

Iedereen woont graag in een schone buurt. Toch wordt er vaak huisvuil naast de afvalcontainers gezet. Door een container te adopteren, draagt u bij aan een schone en prettige leefomgeving.

Online aanmelden

U kunt zicht online aanmelden (of afmelden) voor de adoptie van een afvalcontainer. Dit kan 2 manieren:

1. Zonder Digid aanmelden of afmelden

Aanmelden of afmelden kan via de knop 'Aanmelden of afmelden'.

Hiervoor heeft u geen DigiD nodig.

2. Met Digid aanmelden of afmelden

Aanmelden of afmelden kan door in te loggen op het online formulier. Hiervoor heeft u wel DigiD nodig.

Het aanmelden of afmelden voor containeradoptie is gratis.

Vul op het formulier de volgende gegevens in:

  • telefoonnummer
  • straat en huisnummer
  • postcode 
  • straat waar de container staat
  • soort container: glas, papier of restafval

Er wordt binnen 3 weken contact met u opgenomen.

Alle burgers van Rotterdam in gebieden waar ondergrondse containers zijn.

Wat kunt u doen als u een container heeft geadopteerd?

  • naast de container neergezet klein grofvuil in de container gooien
  • grofvuil dat te groot is om in de container te gooien, doorgeven aan de gemeente
  • een verstopte opening weer vrij maken via de achterkant met de containersleutel
  • een kapotte container doorgeven aan de gemeente

Wat krijgt u van de gemeente om de containerplek schoon te houden?

  • een bezem
  • een grote schep
  • handschoenen
  • een knijper
  • vuilniszakken
  • een containersleutel
  • een persoonlijke code
    Bel naar het gemeentelijk servicenummer 14 010, geef uw persoonlijke code en het probleem rond uw adoptiecontainer door. Rommel rond de container moet de adoptant zelf opruimen. Ook kunt u op internet via melding buitenruimte zelfstandig een melding maken. Begin de melding met uw persoonlijke code. Uw melding wordt met voorrang behandeld en het probleem binnen 24 uur opgelost.

Heeft u nog vragen, neem dan contact op.