Ga naar de hoofdinhoud

Leestijd: 2 min

Horecaoverlast melden

Heeft u overlast door een horecainrichting? Meld het! U kunt dit op verschillende manieren doen.

Overlast melden met DigID

Geef uw melding online door via de knop op de pagina Overlast doorgeven. Log in met uw DigID. U vindt uw melding op Mijn Loket. (Dan knopje overlast doorgeven via DigID)

Overlast melden op andere manieren

  • Wilt u of kunt u geen DigiD gebruiken? Vul dan het online formulier. Link opent een externe pagina in.  Hierbij heeft u geen DigiD nodig. U kunt dan niet in Mijn Loket zien wat er met uw melding gebeurt. 
  • VeiligR-app
    Met de VeiligR-app kunt u online een melding doen van overlast door horeca. In de app kunt u kiezen voor de optie 'melden overlast'.  Daarna kiest u voor de optie 'overlast horeca'. U kunt de door u ervaren overlast beschrijven en eventueel een plaatsbepaling en beeldmateriaal toevoegen.
  • DCMR
    Als u geluidoverlast of geuroverlast ervaart die wordt veroorzaakt door horeca kunt u ook een melding doen bij de DCMR. Dit kunt u op twee manieren doen:
    1. U kunt een melding maken door het formulier in te vullen op de volgende website: Overlast melden | DCMR.nl. Link opent een externe pagina
    2. U kunt een melding maken door de Meldkamer van de DCMR te bellen via 0888 333 555. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar.
  • Politie
    Ook via de politie kunt u overlast melden. U kunt hiervoor contact opnemen met uw wijkagent, het nummer 0900 88 44 bellen, of het meldformulier op politie.nl. Link opent een externe pagina invullen.
  • Melden per post
    U kunt overlast ook per post melden. Stuur een brief naar:
    Gemeente Rotterdam
    Postbus 70013
    3000 KR Rotterdam

  • Melden per telefoon
    Bel 14 010 om overlast te melden.

Hoe werkt het?

De meldingen die u doet via het online formulier of via de VeiligR-app worden verwerkt door het Veiligheidsloket. Zij zorgen ervoor dat de melding terechtkomt bij een collega die u inhoudelijk van een reactie kan voorzien.

Hoelang duurt het?

  • Binnen 5 werkdagen krijgt u bericht dat de gemeente uw melding heeft ontvangen.
  • Binnen 4 weken ontvangt u een inhoudelijke reactie op uw melding.