Horecaoverlast melden
Heeft u overlast door een horecainrichting? Meld het! U kunt dit op verschillende manieren doen.
Overlast melden met DigID
Geef uw melding online door via de knop op de pagina Overlast doorgeven. Log in met uw DigID. U vindt uw melding op Mijn Loket. (Dan knopje overlast doorgeven via DigID)
Overlast melden op andere manieren
- Wilt u of kunt u geen DigiD gebruiken? Vul dan het online formulier. Link opent een externe pagina in. Hierbij heeft u geen DigiD nodig. U kunt dan niet in Mijn Loket zien wat er met uw melding gebeurt.
- VeiligR-app
Met de VeiligR-app kunt u online een melding doen van overlast door horeca. In de app kunt u kiezen voor de optie 'melden overlast'. Daarna kiest u voor de optie 'overlast horeca'. U kunt de door u ervaren overlast beschrijven en eventueel een plaatsbepaling en beeldmateriaal toevoegen. - DCMR
Als u geluidoverlast of geuroverlast ervaart die wordt veroorzaakt door horeca kunt u ook een melding doen bij de DCMR. Dit kunt u op twee manieren doen:- U kunt een melding maken door het formulier in te vullen op de volgende website: Overlast melden | DCMR.nl. Link opent een externe pagina.
- U kunt een melding maken door de Meldkamer van de DCMR te bellen via 0888 333 555. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar.
- Politie
Ook via de politie kunt u overlast melden. U kunt hiervoor contact opnemen met uw wijkagent, het nummer 0900 88 44 bellen, of het meldformulier op politie.nl. Link opent een externe pagina invullen. Melden per post
U kunt overlast ook per post melden. Stuur een brief naar:
Gemeente Rotterdam
Postbus 70013
3000 KR RotterdamMelden per telefoon
Bel 14 010 om overlast te melden.
Hoe werkt het?
De meldingen die u doet via het online formulier of via de VeiligR-app worden verwerkt door het Veiligheidsloket. Zij zorgen ervoor dat de melding terechtkomt bij een collega die u inhoudelijk van een reactie kan voorzien.
Hoelang duurt het?
- Binnen 5 werkdagen krijgt u bericht dat de gemeente uw melding heeft ontvangen.
- Binnen 4 weken ontvangt u een inhoudelijke reactie op uw melding.