Zomercampagne voor toerisme
Gepubliceerd op: 17-06-2020
Geprint op: 14-08-2020
https://www.rotterdam.nl/bestuur-organisatie/zomercampagne-toerisme/
Spring naar het artikel

De vrijetijdssector is hard getroffen door de coronamaatregelen. Horecazaken en culturele instellingen hebben hun deuren moeten sluiten, evenementen werden afgelast en toeristen bleven weg uit Rotterdam.

Met de versoepeling van de maatregelen willen we Rotterdam en regio weer op de kaart zetten en bezoekers aantrekken, rekening houdend met de geldende coronamaatregelen. We richten ons hierbij op toeristen uit eigen land.

Voor wie is het?

  • Rotterdamse ondernemers
  • (Culturele) instellingen

Wat levert het op?

  • Inkomsten voor Rotterdamse ondernemers en (culturele) instellingen
  • Een levendige stad

Wat staat er op het programma?

Voor de zomer staan we klaar met een marketingcampagne waarbij we Rotterdam en het Rotterdams aanbod onderscheidend positioneren voor regionale en nationale bezoekers. In deze campagne gaan we uit van de volgende Rotterdamse eigenschappen:

  • Ruimtelijk opgezet stadsplan met relatief veel individuele ruimte
  • De hele wereld in één stad door een onderscheidend cross-cultureel aanbod
  • Veel kunst in de openbare ruimte
  • Natuur in en rondom de stad
  • Grensoverschrijdende initiatieven van ondernemende Rotterdammers
  • Architectuur en skyline met internationale allure
  • Uitwaaien aan en/of op de Maas
  • 'Onontdekte' plekken en gebieden

Wanneer kijken we tevreden terug?

Als Rotterdam zoveel mogelijk bezoekers mag verwelkomen als verantwoord is met het oog op de coronamaatregelen.

Meer informatie

Heeft u vragen? Mail naar sterkerdoor@rotterdam.nl.

\