Servicenormen
Gepubliceerd op: 15-12-2016
Geprint op: 19-10-2019
https://www.rotterdam.nl/bestuur-organisatie/servicenormen/
Spring naar het artikel

Gemeente Rotterdam vindt goede service erg belangrijk. Om u duidelijk te maken wat u van de gemeente mag verwachten, zijn er servicenormen geformuleerd.

Bellen

  • Als u ons belt, streven wij ernaar u direct een antwoord te geven
  • Kunnen wij u niet direct antwoord geven? Dan bellen we u uiterlijk de volgende werkdag voor 17.00 uur terug

Digitaal

  • Informatie over producten en diensten vindt u op onze website: hoe en waar u die kunt verkrijgen, wat de eventuele kosten zijn en wat de termijn van afhandeling is
  • U mag van ons online dienstverlening verwachten. Daar waar mogelijk bieden wij producten online aan
  • U ontvangt tijdens werkdagen binnen twee uur een reactie op uw bericht via de twitter-accounts @rotterdam voor vragen over dienstverlening en de zakelijke Facebookpagina

Melding, vraag of klacht

  • U ontvangt altijd binnen vijf werkdagen een reactie op uw melding, vraag of klacht
  • Gaat het om een ingewikkeld onderwerp? Dan ontvangt u binnen vier weken een antwoord

Balie burgerzaken en belastingen in de stadswinkels

  • U bent tevreden over onze dienstverlening
  • U kunt gemakkelijk digitaal of telefonisch een afspraak met ons maken
  • U kunt een afspraak maken op één van onze locaties:
    • Hoek van Holland, Rozenburg en Hoogvliet: u kunt binnen vijf werkdagen op afspraak terecht in ieder van deze drie stadswinkels voor producten die in deze winkels geleverd worden
    • Centrum, IJsselmonde, Prins-Alexander en Feijenoord: u kunt binnen vijf werkdagen op afspraak terecht in ten minste één van deze vier stadswinkels
  • U wordt binnen tien minuten geholpen als u een afspraak heeft gemaakt

Meer informatie

Mocht gemeente Rotterdam niet hebben voldaan aan de genoemde servicenormen, dan kunt u dit online melden.