Spring naar het artikel

In 2016 is de gemeente gestart met het bij elkaar brengen van de gemeentelijke dienstverlening op veertien nieuwe publiekslocaties.

De gemeentelijke dienstverlening is nu nog verdeeld over veel locaties door de hele stad. Om Rotterdammers beter van dienst te zijn brengt de gemeente de verschillende soorten dienstverlening bij elkaar op veertien locaties, waaronder Stadswinkel Centrum.

  • Vanaf 14 mei is de publiekslocatie geopend voor producten en diensten van de stadswinkel
  • vanaf 28 mei voor Vraagwijzer
  • vanaf 11 juni voor het Jongerenloket
  • vanaf 2 juli voor vragen over werk.

In januari 2017 is de eerste publiekslocatie geopend in IJsselmonde. Later volgden Hoogvliet, Prins Alexander, Overschie, Kralingen-Crooswijk en Feijenoord.

Veel gestelde vragen over de nieuwe publiekslocaties

In 2018 heeft de gemeente 14 publiekslocaties waar de volgende balies te vinden zijn:

  1. Centrum: burgerzaken, belastingen, werk&inkomen, jongerenloket, zorg&welzijn  (o.a. Vraagwijzer)
  2. IJsselmonde: burgerzaken, belastingen, werk&inkomen, zorg&welzijn
  3. Prins Alexander: burgerzaken, zorg&welzijn
  4. Feijenoord: burgerzaken, zorg&welzijn
  5. Hoek van Holland: burgerzaken, zorg&welzijn
  6. Hoogvliet: burgerzaken, zorg&welzijn
  7. Rozenburg: burgerzaken, zorg&welzijn
  8. Kralingen-Crooswijk: zorg&welzijn
  9. Hillegersberg-Schiebroek: zorg&welzijn
  10. Pernis: zorg&welzijn
  11. Charlois: zorg&welzijn
  12. Noord: zorg&welzijn
  13. Overschie: zorg&welzijn
  14. Delfshaven: zorg&welzijn
     

We openen 14 vernieuwde locaties. U vindt ze zoveel mogelijk op bestaande locaties. Ze zijn onder andere geselecteerd op bereikbaarheid. Zo zorgen we dat iedere Rotterdammer gebruik kan maken van gemeentelijke dienstverlening op redelijke reisafstand. Alle locaties zijn voor alle Rotterdammers: het maakt niet uit waar je in de stad woont. De vernieuwde locaties moeten voor iedere Rotterdammer goed bereikbaar zijn. Daarnaast wilden we zoveel mogelijk de huidige locaties blijven gebruiken. Zo zorgen we voor een goede verdeling over de stad.

Enkele jaren geleden waren er meer dan 100 loketten waar de Rotterdammer terecht kon. Dat leverde soms vervelende situaties op omdat iemand dan op meerdere plekken moest zijn. De afgelopen jaren zijn we dit aan het terugbrengen naar 14 plekken in de stad.

Kunt u de stadswinkels door medische redenen niet bezoeken? De gemeente komt dan bij u langs. Maak telefonisch een afspraak voor een huisbezoek via 14 010.