U kunt uw paspoort of identiteitskaart laten bezorgen op het adres waar u woont, werkt of verblijft. Bezorgen kan in heel Nederland, behalve op de Waddeneilanden. Bezorgen kan ook op zaterdag en ’s avonds.
U geeft bij uw aanvraag in de stadswinkel aan dat u uw paspoort of identiteitskaart wilt laten bezorgen. Een paspoort of identiteitskaart vraagt u altijd persoonlijk aan.
Reisdocumenten
De volgende reisdocumenten kunt u laten bezorgen:
Hoe werkt het?
- U geeft bij de aanvraag in de stadswinkel aan dat u uw reisdocument wilt laten bezorgen.
- De gemeente levert het document verzegeld aan bij bezorgbedrijf AMP Groep.
- Als uw reisdocument klaar is om bezorgd te worden, krijgt u een e-mail en sms van AMP Groep met instructies.
- U maakt een bezorgafspraak via de website van AMP Groep.
- Heeft u geen e-mail of internet? Dan wordt u gebeld door een medewerker van AMP voor een afspraak.
- De bezorger opent de verzegeling en controleert uw identiteit.
- U tekent voor ontvangst.
- Als u uw oude reisdocument wilt houden, dan wordt deze door de bezorger ongeldig gemaakt en aan u teruggegeven.
- Als u het oude document niet wilt houden, dan wordt deze door de bezorger meegenomen.
Bezorging niet altijd mogelijk
Bezorgen is niet mogelijk in de volgende situaties:
- Uw huidige reisdocument heeft een visum dat u nog wilt gebruiken.
- U heeft uw reisdocument in 5 jaar tijd 3 keer als vermist opgegeven en er is nader onderzoek nodig.
- U wilt een spoedaanvraag.
- U bent uw huidige reisdocument kwijt geraakt tussen de aanvraag en de bezorging.
- Uw adres staat in onderzoek bij de gemeente. Dit betekent dat niet duidelijk is op welk adres u woont. U kunt daarom géén reisdocument aanvragen. U moet eerst uw inschrijving regelen voordat u een reisdocument kunt aanvragen.
- U bent Nederlander geworden, u vraagt een nieuw reisdocument aan en u moet uw vreemdelingendocument nog inleveren.
Kosten
Voor € 5,40 kunt u uw paspoort en identiteitskaart (thuis) laten bezorgen.
Meenemen
Welke documenten u moet meenemen voor de aanvraag leest u op de pagina paspoort of identiteitskaart.
Hoe lang duurt het
Het nieuwe reisdocument krijgt u binnen 5 werkdagen na de aanvraag.
Voor wie
Alle personen die ingeschreven staan in de Basisregistratie Personen (BRP) van Rotterdam.
Voorwaarden
- U moet uw document persoonlijk in ontvangst nemen.
- Ieder gezinslid dat een nieuw reisdocument in ontvangst neemt, moet aanwezig zijn. Dit geldt ook voor minderjarigen.
- Kinderen van 12 jaar en ouder moeten zelf tekenen voor ontvangst.
- Voor kinderen tot 12 jaar tekent alleen 1 van de gezaghebbende ouders of verzorgers. Dit moet de ouder of verzorger zijn die bij de aanvraag is opgegeven.
- Bij de ontvangst van uw nieuwe document moet u het oude document laten zien aan de bezorger. Zonder het oude document kan uw nieuwe document helaas niet worden uitgegeven.
Meer informatie
U kunt AMP Groep bereiken via:
- Telefoon: 0900 267 56 44
- WhatsApp: +31 6 38 03 58 77. Stuur uw bericht bij voorkeur met uw ordernummer.
- Twitter: @AMPgroep
- Online contactformulier: op de website www.mijnafspraak.nl via menu Contact