U kunt de Vraagwijzer telefonisch bereiken via 14 010 of als u een buitenlands abonnement/provider heeft via +31 10 267 16 25.
Via telefoonnummer 14 010 komt u in contact met de Vraagwijzer bij u in de buurt. Een medewerker neemt graag de tijd voor u aan de telefoon. Als het kan meteen, en anders plannen we een afspraak. Hoe u de Vraagwijzer nog meer kan bereiken, staat hieronder.
De balies van de Vraagwijzers in Rotterdam zijn geopend. Maar stel uw bezoek uit bij hoesten, keelpijn, neusverkoudheid of koorts!
Medewerkers van de Vraagwijzer zoeken samen met u naar oplossingen. Is het nodig, dan verwijst de Vraagwijzer u naar andere organisaties in de wijk. Bijvoorbeeld het wijkteam, de Kredietbank of een hulpverlener van een zorgorganisatie.
Kijk op de kaart hieronder voor de adressen en openingstijden (klik op een Vraagwijzer in uw gebied). Onderaan deze pagina vindt u ook een lijst met Vraagwijzers per gebied.
Ziet u de kaart niet meteen? Klik dan op 'accepteer cookies'.
Twijfelt u of de Vraagwijzer de goede plek is voor uw vraag? Met de Wegwijzer zorg en hulp weet u in een paar klikken waar u het beste uw vraag kunt stellen. Accepteer de cookies hieronder en bekijk het filmpje om te zien hoe de Wegwijzer zorg en hulp werkt.
De Vraagwijzer is een loket waar u langs kunt voor informatie en advies. Er zijn veertien Vraagwijzers verdeeld over de stad.
De Vraagwijzer is er voor alle Rotterdammers met een vraag over bijvoorbeeld zorg, geld, wonen, vervoer of juridische zaken.
U kunt vragen stellen over bijvoorbeeld:
U hoeft niets mee te nemen. Medewerkers van de Vraagwijzer kunnen u wel beter helpen als u de volgende dingen meeneemt:
U kunt tijdens de spreekuren langskomen bij de Vraagwijzer bij u in de buurt. U kunt ook online een afspraak maken of via het telefoonnummer 14 010.
Bij de Vraagwijzer werken medewerkers die u informatie en advies kunnen geven. Er werken Vraagwijzerconsulenten, Wmo-adviseurs en Sociaal Raadslieden.
Een medewerker van de Vraagwijzer zoekt samen met u naar oplossingen voor uw probleem of vraag. Is het nodig, dan verwijst de medewerker u door naar het wijkteam, de Kredietbank of de Sociaal Raadslieden.