Veiligheidsloket
Gepubliceerd op: 15-12-2016
Geprint op: 26-11-2022
https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/veiligheidsloket/
Ga naar de hoofdinhoud

Voor een vraag, compliment of suggestie op het gebied van veiligheid en openbare orde in de gemeente Rotterdam kunt u terecht bij het veiligheidsloket.

Bij het veiligheidsloket kunt u onder andere melding maken van:

  • overlast van een evenement
  • overlast van een horecazaak
  • een slecht hoorbare sirene
  • veiligheid bij een voetbalwedstrijd
  • overlast van hangjongeren
  • signalen over de wijkveiligheid
  • een vermoeden van ondermijnende criminaliteit.

Hoe kunt u melden?

U kunt uw melding digitaal invullen en verzenden. U kunt het Veiligheidsloket niet bezoeken.

Graag per formulier één vraag of opmerking invullen. Om zo goed mogelijk antwoord te kunnen geven, vragen we u om de volgende informatie mee te sturen:

  • volledige beschrijving van uw melding of klacht
  • locatie en/of overlastadres
  • correcte contactgegevens van uzelf
  • eventuele namen/contactgegevens van personen met wie u al over het probleem gesproken heeft
  • hoelang het probleem al aan de orde is.

U heeft een melding gedaan

Uw melding wordt opgeslagen bij het Veiligheidsloket Rotterdam. U ontvangt een automatische ontvangstbevestiging. In deze ontvangstbevestiging staat een zaaknummer. Dit zaaknummer kunt u gebruiken om tussendoor informatie op te vragen over uw melding. Ga daarvoor naar Mijn Loket of bel telefoonnummer 14 010.

Meldingen die u via telefoonnummer 14 010, of via de VeiligR app en andere kanalen doet worden zo snel mogelijk bevestigd.

De medewerkers van het Veiligheidsloket Rotterdam zorgen dat u reactie bij de juiste persoon en afdeling terecht komt. U ontvangt binnen 28 dagen een telefonische of schriftelijke reactie. Als het niet mogelijk is om binnen 28 dagen te reageren, ontvangt op tijd een bericht. Het veiligheidsloket heeft dan 6 weken de tijd om te reageren

Privacy

Uw gegevens worden alleen gebruikt om uw melding goed af te handelen.