Op onderstaande manieren kunt u contact opnemen met de gemeente over werk en inkomen.
De locaties van Werk en inkomen zijn open van 9.00 tot 16.30 uur (u kunt hier zonder afspraak terecht). De gemeente vraagt u om alleen langs te komen als het niet anders kan. Blijft u thuis als u verkouden bent, hoest, koorts en/of keelpijn heeft. Neem dan telefonisch contact met ons op.
Inkomenszekerheid
We doen er alles aan de dienstverlening aan Rotterdammers op peil te houden en zetten alles op alles om snel te kunnen besluiten op aanvragen. Inkomenszekerheid is nu topprioriteit.
Heeft u acuut hulp nodig?
Ondernemer of zzp’er ?
Voor ondernemers en zzp’ers met acute financiële problemen door de coronamaatregelen hebben we aangepaste dienstverlening.
Telefonisch en mail
Met algemene vragen belt u naar 14 010.
Heeft u een vraag over uw eigen situatie (bijvoorbeeld over de hoogte van uw uitkering of het verzetten van een afspraak)? Bel of mail dan met uw contactpersoon van Werk en inkomen.
Heeft u geen contactpersoon? Bel dan naar 14 010.
Let op: vanuit het buitenland kunt u 14 010 niet bereiken. Belt u dan met +31 10 267 16 25.
Blijf thuis als u verkouden bent, hoest, koorts en/of keelpijn heeft.
Openingstijden locaties Werk en inkomen
- Locatie Centrum
Open van 9-17 uur.
Let op: de balies sluiten om 16.30 uur.
Adres: Coolsingel 40, (ingang aan de zijkant stadhuis) 3011 AD Rotterdam
- Locatie IJsselmonde
Open van 9-17 uur.
Let op: de balies sluiten om 16.30 uur.
Adres: Herenwaard 23, 3078 KJ Rotterdam
- Jongerenloket: voor jongeren onder de 27 jaar
Kijk voor openingstijden op Rotterdam.nl/locaties/jongerenloket/
Adres: Coolsingel 40, (ingang aan de zijkant stadhuis) 3011 AD Rotterdam
- Werk- en ontwikkelcentrum (WerkLoont)
Het Werk- en ontwikkelcentrum WerkLoont is vanwege de coronamaatregelen gesloten.
Als u vragen heeft, kunt u mailen naar accountteamwi@rotterdam.nl of bellen met 14 010.
Meldpunt Klachten Werk en inkomen
De afdeling Klachten Werk en inkomen van de gemeente Rotterdam behandelt meldingen over (bijstands-)uitkeringen. Door meldingen binnen de eigen organisatie te behandelen kunnen we sneller antwoorden en de dienstverlening verbeteren. Bent u niet tevreden over de dienstverlening of service? Of moet u bijvoorbeeld lang wachten op bericht over uw uitkering? Dan kunt u een klacht indienen.
Cliëntenraad Werk en inkomen
De Cliëntenraad W&I is een onafhankelijk adviesorgaan en zet zich in voor belangenbehartiging van alle Rotterdammers, die een uitkering van de gemeente Rotterdam ontvangen. Meer informatie over de Cliëntenraad.
Bijstandsfraude melden
Denkt u dat iemand fraudeert met uitkeringsgeld? U kunt deze fraude of het vermoeden daarvan op verschillende manieren melden bij de gemeente. Kijkt u hiervoor op de pagina over fraude. De gemeente gaat vertrouwelijk om met uw informatie.