Uittreksel aanvragen voor advocaten
Gepubliceerd op: 03-03-2021
Geprint op: 18-08-2022
https://www.rotterdam.nl/loket/uittreksel-brp-aanvragen-advocaten/
Ga naar de hoofdinhoud

U kunt een uittreksel alleen aanvragen als het voor een gerechtelijke procedure wordt gebruikt.

Let op: Bedrijven en organisaties vragen een uittreksel per post aan.

Vanuit uw functie als advocaat kunt u de volgende uittreksels aanvragen:

  • Standaard uittreksel
  • Uittreksel op maat

Informatie over de inhoud van het uittreksel staat in de tabel. Een uittreksel aanvragen kan online of per post.

Online aanvragen

Voor een online aanvraag heeft u eHerkenning en uw KvK-vestigingsnummer nodig. Klik op de knop Uittreksel aanvragen. U komt in het digitaal loket. Klik bovenaan in het loket in de groene balk op Ondernemers.
Sinds 1 juli 2021 kunt u eHerkenning niveau 1 niet meer gebruiken voor uw aanvraag. Lees meer over het gebruik van eHerkenning door de gemeente Rotterdam

Per post aanvragen

Schrijf een brief en zet er in:

  • Voor wie u een uittreksel aanvraagt
  • Waarom u het uittreksel nodig heeft
  • Welke gegevens op het uittreksel moeten staan
  • Als u een toevoeging van de Raad voor Rechtsbijstand heeft, voegt u deze aan uw verzoek toe

Onderteken de brief en stuur deze naar:

Gemeente Rotterdam
Burgerlijke Stand
Postbus 70013
3000 KR Rotterdam

Uittreksel Informatie op het uittreksel
BRP
  • Naam
  • Adres
  • Geboortedatum
  • Geboorteplaats

Op maat: keuze uit de gegevens in de kolom hiernaast

  • Burgerlijke staat
  • Geslacht
  • Kinderen
  • Huwelijksgegevens of geregistreerd partnerschap
  • Datum inschrijving gemeente
  • Historische adressen
  • Nationaliteit(en)
  • Geboorteplaats en -land
  • Ouders
  • (Ex) echtgeno(o)t(e) / (ex) geregistreerd partner
  • Datum inschrijving adres
  • Datum laatste inschrijving in Nederland
Soort aanvraag 2022
Online € 10,00*
Per post € 10,00*
*Vrij van leges bij toevoeging van de raad voor de rechtsbijstand

Aanvraag online

  • U kunt alle documenten uploaden bij de online aanvraag.

Aanvraag per post

  • Indien van toepassing stuurt u bij uw brief een toevoeging van de Raad van Rechtsbijstand

Uw uittreksel wordt binnen 10 werkdagen verstuurd.

  • advocaten

Wilt u namens namens uw bedrijf of organisatie een uittreksel aanvragen? Schrijf een brief en zet er in:

  • Voor wie u een uittreksel aanvraagt
  • Waarom u het uittreksel nodig heeft
  • Welke gegevens op het uittreksel moeten staan
  • Op welk adres u het uittreksel wilt ontvangen

Onderteken de brief en stuur deze naar:

Gemeente Rotterdam
Burgerlijke Stand
Postbus 70013
3000 KR Rotterdam

U ontvangt het uittreksel binnen 4 weken per post.

Heeft u vragen? Neem dan contact op.

Bel 14 010.
Als uw aanvraag nog niet is behandeld, dan kan de aanvraag geannuleerd worden. De medewerker van 14 010 vertelt u hoe.
Als het uittreksel al is gemaakt, moet u een nieuw uittreksel aanvragen.