Als iets niet goed gaat bij het betalen van uw parkeergeld, kunt u een aanvraag indienen voor (gedeeltelijke) teruggave.
Er kan iets misgaan bij het betalen van uw parkeeractie op straat of bij de reservering van een parkeerplaats in een gemeentelijke parkeergarage. U kunt uw geld terugkrijgen als:
U heeft geen recht op teruggave van parkeergeld als u:
Heeft u een parkeeractie gestart met uw mobiele telefoon en bent u het niet eens over de gemaakte kosten? Neem dan contact op met uw parkeer provider. De gemeente Rotterdam heeft hierover afspraken gemaakt met deze aanbieders.
Let op: door de huidige situatie als gevolg van het coronavirus kan het wat langer duren voordat we reageren op uw verzoek om geldteruggave. Excuses voor het ongemak.
U kunt op 2 manieren teruggave aanvragen bij de afdeling Parkeervoorzieningen.
U dient een online aanvraag in via de knop Teruggave aanvragen.
Stuur het ingevulde aanvraagformulier met bijlagen naar:
Gemeente Rotterdam
Afdeling Parkeervoorzieningen
Postbus 10902
3004 BC Rotterdam
Op de borden bij de betaalautomaat en onder de infoknop ziet u wanneer u moet betalen om te kunnen parkeren. Ook kunt u tijdens de invoer van de gegevens controleren of datum, tijdstip, kenteken en bedrag juist zijn. Meer informatie vindt u op de pagina Betaald parkeren in Rotterdam.
Teruggave aanvragen is gratis.
Stuur de volgende bijlagen mee:
De gemeente behandelt uw online aanvraag meteen. Als we uw verzoek om teruggave positief beoordelen dan duurt het maximaal 6 weken voordat het bedrag op uw rekening staat. Heeft u de aanvraag per post ingediend, dan beginnen die 6 weken vanaf het moment dat de post bij de gemeente is ontvangen. U krijgt van de uitbetaling of afwijzing altijd, binnen 6 weken, een emailbevestiging.
Iedereen die vindt recht te hebben op teruggave.
Heeft u vragen, neem dan contact op.