Bezorgen reisdocumenten
Gepubliceerd op: 16-01-2017
Geprint op: 05-10-2022
https://www.rotterdam.nl/loket/bezorgen-documenten/
Ga naar de hoofdinhoud

U kunt uw paspoort of identiteitskaart laten bezorgen op het adres waar u woont, werkt of verblijft.

Bezorgen kan in heel Nederland, behalve op de Waddeneilanden. Bezorgen kan ook op zaterdag en ’s avonds. U geeft bij uw aanvraag in de stadswinkel aan dat u uw paspoort of identiteitskaart wilt laten bezorgen. Een paspoort of identiteitskaart vraagt u altijd persoonlijk aan.

Reisdocumenten

De volgende reisdocumenten kunt u laten bezorgen:

Hoe werkt het?

  • U geeft bij de aanvraag in de stadswinkel aan dat u uw reisdocument wilt laten bezorgen.
  • De gemeente levert het document verzegeld aan bij bezorgbedrijf AMP Groep.
  • Als uw reisdocument klaar is om bezorgd te worden, krijgt u een e-mail en sms van AMP Groep met instructies.
  • U maakt een bezorgafspraak via de website van AMP Groep.
  • Heeft u geen e-mail of internet? Dan wordt u gebeld door een medewerker van AMP voor een afspraak.
  • De bezorger opent de verzegeling en controleert uw identiteit.
  • U tekent voor ontvangst.
  • Als u uw oude reisdocument wilt houden, dan wordt deze door de bezorger ongeldig gemaakt en aan u teruggegeven.
  • Als u het oude document niet wilt houden, dan wordt deze door de bezorger meegenomen.

Uw reisdocument kan niet bezorgd worden als:

  • Uw huidige reisdocument een visum heeft dat u nog wilt gebruiken.
  • U uw reisdocument in 5 jaar tijd 3 keer als vermist heeft opgegeven en er nader onderzoek nodig is.
  • U een spoedaanvraag wilt doen.
  • U uw huidige reisdocument kwijt bent geraakt tussen de aanvraag en de bezorging.
  • Uw adres in onderzoek staat bij de gemeente. Dit betekent dat niet duidelijk is op welk adres u woont. In dit geval kunt u géén reisdocument aanvragen. U moet eerst uw inschrijving regelen voordat u een reisdocument kunt aanvragen.
  • U Nederlander bent geworden, een nieuw reisdocument aanvraagt en uw vreemdelingendocument nog moet inleveren.

De bezorgkosten zijn € 5,40 per reisdocument.

Welke documenten u moet meenemen voor de aanvraag leest u op de pagina paspoort of identiteitskaart

Het nieuwe reisdocument krijgt u binnen 5 werkdagen na de aanvraag.

Alle personen die ingeschreven staan in de Basisregistratie Personen (BRP) van Rotterdam.

  • U moet uw document persoonlijk in ontvangst nemen.
  • Ieder gezinslid dat een nieuw reisdocument in ontvangst neemt, moet aanwezig zijn. Dit geldt ook voor minderjarigen.
  • Kinderen van 12 jaar en ouder moeten zelf tekenen voor ontvangst.
  • Voor kinderen tot 12 jaar tekent alleen 1 van de gezaghebbende ouders of verzorgers. Dit moet de ouder of verzorger zijn die bij de aanvraag is opgegeven.
  • Bij de ontvangst van uw nieuwe document moet u het oude document laten zien aan de bezorger. Zonder het oude document kan uw nieuwe document helaas niet worden uitgegeven.

AMP Groep is te bereiken via:

  • Telefoon: (0900) 267 56 44
  • WhatsApp: +31 6 38 03 58 77. Stuur uw bericht bij voorkeur met uw ordernummer.
  • Twitter: @AMPgroep
  • Online contactformulier: op de website www.mijnafspraak.nl via menu Contact