scootmobiel

Als u uw bestemming(en) niet kunt bereiken komt u misschien in aanmerking voor een scootmobiel.

Scootmobiel

Scootmobiel

Hierbij geldt de voorwaarde dat u uw bestemming(en) niet met een gewoon vervoersmiddel kunt bereiken.

meer informatie
aanvragen

U kunt uw aanvraag op verschillende manieren doen:

Digitaal
U kunt het contactformulier individuele voorzieningen invullen en opsturen.

Telefonisch
U kunt het ook telefonisch aanvragen via 14010. Uw aanvraag wordt dan telefonisch ingevuld door een medewerker.

Langskomen
U kunt langsgaan bij de Vraagwijzer in uw wijk.

Woont u in Charlois?
Bent u nog geen klant bij Individuele Voorzieningen en woont u in Charlois? Dan kunt u voor vragen alleen terecht bij de Vraagwijzer Charlois.

Woont u in Rotterdam Noord?
Bent u nog geen klant bij Individuele Voorzieningen en woont u in postcodegebied 3032, 3033 en 3035, 3036, 3037, 3038 of 3039?
Dan kunt u voor vragen alleen terecht bij Vraagwijzer Noord.

Woont u in IJsselmonde?
Bent u nog geen klant bij Individuele Voorzieningen en woont u in IJsselmonde? Dan kunt u voor vragen alleen terecht bij de Vraagwijzer IJsselmonde.

gevraagde gegevens

De gegevens op het contactformulier individuele voorzieningen zijn voldoende om uw aanvraag in te dienen.
Daarna krijgt u te horen welke gegevens nog meer noodzakelijk zijn.

Let op: voor de scootmobiel betaalt u een eigen bijdrage. De eigen bijdrage is afhankelijk van uw inkomen. Het Centraal Administratie Kantoor (CAK) int in opdracht van de gemeente de eigen bijdrage. U kunt uw eigen bijdrage berekenen op de website van het CAK. Als u een minimuminkomen heeft kunt u de eigen bijdrage weer terug krijgen. U kunt hier bijzondere bijstand voor krijgen.

Mocht u persoonlijk hulp nodig hebben bij de beantwoording van uw vraag dan kunt u bij u in de wijk ook terecht bij de loketten van Vraagwijzer. Medewerkers van VraagWijzer geven gratis advies en informatie over zorg, gezondheid, financiŽn, persoonlijke problemen, brieven, formulieren en activiteiten in uw wijk.

doorlooptijd
Acht weken na ontvangst van uw aanvraag hoort u of u in aanmerking komt. U ontvangt daarvan een besluit.
voor meer informatie wenden tot

Heeft u nog een vraag dan kunt u kijken tussen de veelgestelde vragen onderaan deze pagina of het antwoord op uw vraag er tussen staat. Zo niet, neem dan contact op met de gemeente Rotterdam.

veelgestelde vragen
Wat moet ik doen als ik problemen heb met mijn scootmobiel?

Als uw scootmobiel tijdens een vakantie in Nederland kapot gaat, niet meer in gebruik is wegens overlijden of voor vragen over het besturen van de scootmobiel, dan kunt u contact opnemen met uw leverancier. Weet u niet wie uw leverancier is? Kijk dan op het schema hieronder.

Rotterdam Noord 3011 t/m 3016, 3021 t/m 3029, 3031 t/m 3039, 3041 t/m 3047, 3051 t/m 3056, 3059 en 3061 t/m 3069  Leverancier JenS
Rotterdam Zuid/Rozenburg/Hoek van Holland 3150, 3151, 3070 t/m 3079, 3081 t/m 3089. 3180, 3181, 3191, 3192, 3193, 3194 Leverancier MEYRA

Deze pagina is succesvol verzonden

Afbeelding voor het bijhouden van paginastatistieken