Ga naar de hoofdinhoud

Start nadeelcompensatie aanvragen

Stap 1 van 3

Documenten verzamelen

Sla de volgende documenten op uw computer op (als dit voor u geldt):

  • documenten die laten zien wat de hoogte van de schade is
  • een kopie van het besluit van de gemeente waardoor u schade hebt
  • als u denkt dat er sprake is van waardevermindering van uw woning of bedrijfspand:
    • een kopie van de eigendomsakte van uw woning of bedrijfspand
    • een kopie van de laatste WOZ-beschikking van de gemeente
    • een kopie van het taxatierapport (niet verplicht)
  • als u denkt dat er sprake is van inkomensschade:
    • uw winstrekeningen en verliesrekeningen over het jaar waarin u schade hebt gehad en over de 3 jaren daarvoor
    • uw omzetten per maand exclusief BTW over het jaar dat u schade hebt gehad en over de 3 jaren daarvoor (het liefst in een Excel-bestand)
    • een kopie van de huurovereenkomst van uw bedrijfspand (als dit voor u geldt)

Stap 2 van 3

Aanvragen voor iemand anders

U kunt iemand anders toestemming geven de aanvraag te doen. 
Dit doet u via een machtiging. Daarin moeten de volgende gegevens staan:

  • uw contactgegevens
  • de contactgegevens van de persoon of het bedrijf die u toestemming geeft
  • waarvoor u iemand machtigt
  • de datum van tekenen van de machtiging
  • uw handtekening

Stap 3 van 3

Nadeelcompensatie aanvragen

Log in als inwoner via de knop 'Aanvragen met DigiD'.
Als bedrijf logt u in via de knop 'Aanvragen met eHerkenning'.

Stuur alle documenten met uw aanvraag mee.

Na maximaal 2 werkdagen krijgt u een bevestiging van uw aanvraag.