Start Bbz-uitkering voor gevestigde ondernemers aanvragen
Stap 1 van 5
Maak een afspraak voor een adviesgesprek
Voor u een aanvraag doet, kan het fijn zijn eerst te overleggen met een specialist bij RBZ. Bel 010 43 39 600 en kies optie 2 in het menu.
Wilt u direct een aanvraag doen, ga dan naar stap 2.
Stap 2 van 5
Maak een kopie van uw legitimatiebewijs
Maak met uw mobiele telefoon een foto van uw geldige legitimatiebewijs of scan het in.
Het mag een paspoort, identiteitskaart of verblijfsdocument zijn.
Stap 3 van 5
Verzamel uw persoonlijke documenten
Deze documenten hebt u nodig voor uw aanvraag:
- Als u een huurwoning hebt:
- uw laatste huurspecificatie
- als u huurtoeslag ontvangt: de beschikking huurtoeslag
- Als u een koopwoning of woonschip hebt:
- het laatste overzicht van de betaalde rente en aflossingen van de afgesloten hypotheek
- de laatste aanslag gemeentelijke heffingen (ozb, afvalstoffenheffing en rioolheffing)
- de laatste aanslag gemeentelijke waterschapsbelasting
- de polis van uw opstalverzekering
- het bewijsstuk van de erfpachtcanon
- de bijdrage aan de Vereniging van Eigenaren (VvE)
- een overzicht van alle privébankrekeningen en spaarrekeningen van de laatste 3 maanden, van uzelf, uw partner en uw minderjarige kinderen
- de polissen van uw lijfrente en levensverzekeringen en de afkoopwaarde hiervan
- alle aangiften inkomstenbelasting van de afgelopen 3 jaar van uzelf en van uw partner
- de bewijsstukken van privébezittingen van uzelf, uw partner en uw minderjarige kinderen
Denk aan een auto, motor, caravan, boot, antiek, sieraden, vakantiehuis of cryptovaluta. - een actueel en duidelijk overzicht van privé-schulden van uzelf, uw partner en uw minderjarige kinderen, met betalingsregelingen (dus ook van privéleningen bij een bank, familie of vrienden)
- het alimentatievonnis of alimentatieconvenant en het bewijs van de voorlopige voorziening echtscheiding
- inkomensbewijzen van uzelf en uw partner, zoals een arbeidscontract en een loonstrook, een toekenningsbeschikking of specificatie uitkering, pensioenbewijzen of een bewijs van alimentatie
- de polis van de arbeidsongeschiktheidsverzekering met de laatste premiespecificatie van uzelf en van uw partner
- een duideijk overzicht met de inschatting van de privé-uitgaven voor de komende tijd van uzelf, uw partner en uw minderjarige kinderen
- een overzicht van uw financiën dat Bureau Krediet Registratie van u heeft
Ook als u geen schulden hebt. U vraagt dit aan via bkr.nl. Link opent een externe pagina. Link opent een externe pagina. - een actueel overzicht van uw belastingschulden
Bel hiervoor gratis naar 0800 05 43.
Stap 4 van 5
Verzamel alle zakelijke documenten
Deze zakelijke documenten hebt u nodig:
- het uittreksel van uw inschrijving bij de Kamer van Koophandel (KvK) van alle bedrijven die op uw naam en/of op naam van uw partner staan
- een vof- of cv-akte of aandelenregister bv
- documenten van vergunningen en/of ontheffingen voor vergunningen
- een (concept) huurcontract met huurspecificatie van de bedrijfsruimte (zonder bijlagen)
- documenten van alle zakelijke bankrekeningen van de laatste 3 maanden van uzelf, uw partner en/of minderjarige kinderen
- een actueel en duidelijk overzicht van alle zakelijke schulden en/of achterstallige betalingen met bewijsstukken en betalingsregelingen, van uzelf en van uw partner
Denk aan:- een kredietovereenkomst die u hebt afgesloten met de bank
- overeenkomsten die u hebt afgesloten voor de leningen bij uw familie of vrienden
- een lijst van crediteuren met vervaldata
- bewijsstukken van betalingsregelingen
- de definitieve (geconsolideerde) jaarcijfers (balans-, verlies- en winstrekening) van de afgelopen 3 jaar van al uw bedrijven en die van uw partnerr
- voorlopige cijfers (winst- en verliesrekening) van het huidige jaar van al uw bedrijven en die van uw partner
- cijfermatige prognoses van het huidige jaar van uw bedrijven en van die van uw partner
- cijfermatige prognoses van het komende jaar van uw bedrijven en van die van uw partner
- een beschrijving van waarom u de aanvraag doet
Hebt u problemen? Leg uit welke problemen dat zijn en hoe ze zijn ontstaan. Wat is de oplossing volgens u? - een overzicht van belastingschulden op het fiscaalnummer van uw bedrijf, afgegeven door de Belastingdienst
Dit geldt niet bij een eenmanszaak. - Vraagt u Bbz-bedrijfskapitaal aaan? Zorg dan ook voor:
- een brief van de kredietverstrekkers op uw kredietaanvraag
Bijvoorbeeld van een bank of Qredits. - een omschrijving van waar u het Bbz-bedrijfskapitaal voor aanvraagt, met specificatie
- een brief van de kredietverstrekkers op uw kredietaanvraag
Stap 5 van 5
Uitkering online aanvragen
Vraag de Bbz-uitkering online aan via de knop 'Uitkering aanvragen'.
U logt in met uw DigiD.
U hoort binnen 13 weken of u de Bbz-uitkering krijgt of niet.